css problem med højde af divs
Fra : Ukendt

Dato : 03-03-05 09:18

Hej

jeg har været ved at lave et css til nogle nyheder:

http://www.mrfraggle.dk/skole/index.php

problemerne er flg:

- Jeg vil gerne have at den yderste ramme (.news_container) omringer alt
indholdet, og ikke som nu hvor noget flyder uden for.
- Den højre ramme, (den med kommentar(), læs mere... etc.) skal ved længere
tekst gå helt ned i bunden af news_containeren. Som det er nu beholder den
sin størrelse uanset hvad.

Jeg syntes jeg har prøvet lidt af hvert, men ender altid med et eller andet
problem...

Hvis jeg sætter en width på tekstfeltet, rykker det ned under den højre
ramme.
Hvis jeg ikke sætter width på flyder teksten under rammen...

Jeg har lidt problemer med at gennemskue om det er mit css eller opbygningen
af divs der fejler.

Håber nogen kan hjælpe eller har noget links til sider der har løst det...

Mvh
Regin Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-05 10:11

....nogen gange hjælper det at sætte lidt ord på hvad problemet egentligt er.

Jeg fandt ihvertfald et link der kom med et forslag til løsningen på mit
problem:

http://css.maxdesign.com.au/floatutorial/tutorial0801.htm

....faktisk er det så simpelt som at sætte en margin på tekstfeltet (...skov
og træer )...men er det den pæneste/eneste løsning?

Men jeg står stadig med det lille problem, at jeg gerne vil have en border
mellem de to rammer, men da højden af de to jo varierer, og det er
forskelligt hvilken der er højest...vil det vel være lidt problematisk...?!

/Regin Madsen