Solaris 10 grafikkort driver ect.
Fra : Claus

Dato : 02-03-05 22:12

Hej

Jeg har installeret SUN solaris 10, men jeg mangler en driver til ASUS 9520
VideoSuite grafikkort. Det er baseret på Nvidia GeForce X5200 chippen.

Nogen der ved hvor jeg finder sådan en og evt. andre drivere til Solaris 10.
Også gerne info om newsgroups ect.

MVH

Claus

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 03-03-05 19:29

On Wed, 02 Mar 2005 22:12:10 +0100, Claus wrote:

> [...]
>
> Nogen der ved hvor jeg finder sådan en og evt. andre drivere til Solaris 10.

Hej Claus

I følge Sun's HCL (Harware Compatablity List) på:
http://www.sun.com/bigadmin/hcl/data/sol/components/views/video_adapter_all_results.page1.html

så skulle Nvidia GeForce X5200 være understøttet af Solaris 10, men om det
er XSun, eller X.org driveren, det ved jeg ikke.

Chek evt. Solaris 10 dokumentationen på:
http://docs.sun.com/app/docs/prod/solaris.10#hic

Med venlig hilsen

Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale konsulent.

Fra : Claus

Dato : 06-03-05 17:53

Da jeg installerede Solaris 10 genkendte installationsprogrammet
tilsyneladende også GeForce FX5200 grafikkortet (der stod ihvertfald GeForce
FX5200 da PC'en bootede fra DVD'en), men der er kun installeret en VGA
driver så vidt jeg kan se. Hvis jeg prøver at ændre skærm opsætningen, så
kan jeg kun vælge 640x480 60Hz. Hvordan får jeg installeret den rigtige
grafik driver?

Et par andre problemer er at Solaris ikke har installeret lydkortet og jeg
kan ikke komme på nettet - hverken mit hjemme intranet eller internet.

Jeg er temlig nybegynder med Solaris/Unix, så hvis nogen har et par ideer.

MVH

Claus

Fra : Sven Esbjerg

Dato : 06-03-05 20:53

On Sun, 06 Mar 2005 17:52:35 +0100, Claus wrote:

> [...]
> driver så vidt jeg kan se. Hvis jeg prøver at ændre skærm opsætningen, så
> kan jeg kun vælge 640x480 60Hz. Hvordan får jeg installeret den rigtige

Lyder som om du skal prøve at rette X-konfigurationen. Jeg kan ikke lige
huske hvor den ligger på Sol-10. Normalt ligger X.orgs konfiguration under
/etc/X11/xorg.conf. Det står i dokumentationen til Solaris 10. Ellers kan
du søge på Google.
Det du skal kigge på er at tilføje information om din skærms frekvenser.
Fra min xorg.conf på fbsd:

Section "Monitor"
   [...klippet ud...]
HorizSync 30.0 - 107.0
VertRefresh 48.0 - 120.0
EndSection

Ligeledes skal du fortælle xorg hvilke opløsninger din skærm understøtter.
Igen fra min xorg.conf:

Section "Screen"
   Identifier "Screen0"
Device "Card0"
Monitor "Monitor0"
DefaultDepth 24
   [...klippet ud...]
SubSection "Display"
Depth 24
Modes "1400x1050" "1280x1024" "1024x768" "800x600"
EndSubSection
EndSection

Håber det hjælper.

Mvh