/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
CDON politik...?
Fra : Juggernaut


Dato : 02-03-05 13:50

NB: Dette indlæg er også posteret i dk.forbruger

Hejsa NG.
Jeg er lidt i tvivl om denne situation og vil derfor lige høre hvad jeres
holdning er til dette.
Igår (1/3-05) bestiller jeg en cd ved ovennævnte selskab. Grunden til dette
er at jeg har fået tilsendt en rabatkode hvor man sparer fragten. Desværre
kommer jeg til at bestille cd'en uden at indtaste denne kode. Ca.10min
efter annullerer jeg ordren via deres hjemmeside og bestiller en ny. Denne
gang husker jeg selvfølgelig at indtaste denne kode. Efter nogle timer
modtager jeg så denne mail fra CDON:
------------------------
> Hej Brian,
>
> Om du vil vi skal träkke den fra så kan du sende den til os.
>
> Med venlig hilsen
>
> Claus
> CDON.COM
-------------------------
Jeg svarer promte med denne mail:
Hejsa.
Jeg har allerede bestilt en ny ordre med samme vare. Blot har jeg brugt
rabatkoden denne gang. Så bare annuller den første ordre.
Tak for hjælpen.

Mvh
Brian
-------------------

Idag har jeg så modtaget denne mail fra dem:

Hej Brian,

ja det var nok ikke den bedste lösning, nu er der nemlig 2 ordrer sendt
afsted til dig, men så må du jo bare returnere en.

Returner CD'en sammen med en KOPI af fakturaen samt et brev med en
forklaring til hvorfor du returnerer til nedenstående adresse:

CDON.COM
c/o TotalLogistik
Box 915
501 10 Borås

Observer at CD'en skal være uåbned og evt. plombering ubrudt.

Returporto står du selv for.
----------------------

Jeg flyver op med lysets hast og indtaster denne ikke specielle venlige
mail:

Hej igen.
Hvis ikke det er den bedste løsning, ved jeg ikke hvad det er. Jeg
afbestiller en ordre via jeres hjemmeside som man åbenbart SKAL gøre. Man
kan jo ikke komme i kontakt med jer af andre veje. Jeg afbestiller oven i
købet et øjeblik efter at ordren er bestilt, så mon ikke I burde tage og
læse jeres mails inden i sender afsted? Det må da undre jer at man
bestiller 2 cd'er af samme produkt. Grunden til at jeg bestilte skiven var
at jeg fik tilsendt en rabatkode hvor jeg vil spare fragten. Det er også
fint nok, men jeg synes i strammer den gevaldigt ved at opkræve mig
returfragten for en skive som jeg har afbestilt på den eneste og korrekte
måde. Dette er absolut ikke kundeservice.

Må jeg spørge til hvad der så skulle være den bedste løsning?

-Brian

Situationen er at jeg nu afventer svar fra CDON. Jeg sidder med en
lidt dårlig smag i munden fordi jeg ikke ved om det er mit eller CDON's
problem.Hvad siger I? Skal jeg bare godtage det eller?

På forhånd tak.

-Brian




 
 
Christian B. Andrese~ (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-03-05 14:04


"Juggernaut" <juggernaut@streetREMOVEbike.dk> wrote in message
news:mDiVd.665$_o5.156@news.get2net.dk...
> Observer at CD'en skal være uåbned og evt. plombering ubrudt.
>
> Returporto står du selv for.

Kan du ikke bare nægte modtagelse og så er den potte ud ?


--
mvh/rg. Christian





Kuruderu (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Kuruderu


Dato : 02-03-05 14:13

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
news:4225b9d0$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Juggernaut" <juggernaut@streetREMOVEbike.dk> wrote in message
> news:mDiVd.665$_o5.156@news.get2net.dk...
> > Observer at CD'en skal være uåbned og evt. plombering ubrudt.
> >
> > Returporto står du selv for.
>
> Kan du ikke bare nægte modtagelse og så er den potte ud ?

Jo med mindre posten kan få cd forsendelsen ind i postkassen. Det kan de tit
fra Cdon dog :-/ så der er ingen modtagelse at nægte...

Kuruderu



>
>
> --
> mvh/rg. Christian
>
>
>
>



Carsten Holck (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Holck


Dato : 02-03-05 14:50

Kuruderu skrev:
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
> news:4225b9d0$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>"Juggernaut" <juggernaut@streetREMOVEbike.dk> wrote in message
>>news:mDiVd.665$_o5.156@news.get2net.dk...
>>
>>>Observer at CD'en skal være uåbned og evt. plombering ubrudt.
>>>
>>>Returporto står du selv for.
>>
>>Kan du ikke bare nægte modtagelse og så er den potte ud ?
>
>
> Jo med mindre posten kan få cd forsendelsen ind i postkassen. Det kan de tit
> fra Cdon dog :-/ så der er ingen modtagelse at nægte...
>
Jo da, skriv på forsiden "modtagelse nægtet" og smid den i den nærmeste
postkasse.

/carsten

Henning (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 02-03-05 15:24


>købet et øjeblik efter at ordren er bestilt, så mon ikke I burde tage og
>læse jeres mails inden i sender afsted? Det må da undre jer at man

Du har ikke overvejet der er ansat mere end een mand hos CDON? Der går
sikkert rigtig mange bestillinger igennem hver dag, der er ikke tid
til at "lige vente og se om der nu kommer ændringer"...

per christoffersen (02-03-2005)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 02-03-05 17:39


"Juggernaut" <juggernaut@streetREMOVEbike.dk> skrev i en meddelelse
news:mDiVd.665$_o5.156@news.get2net.dk...
> Situationen er at jeg nu afventer svar fra CDON. Jeg sidder med en
> lidt dårlig smag i munden fordi jeg ikke ved om det er mit eller CDON's
> problem.Hvad siger I? Skal jeg bare godtage det eller?

Det er en kringlet sag...
Principielt kan man jo ikke afbestille en bestilt vare, medmindre sælger
tilbyder en sådan mulighed.
CDOM tilbyder det faktisk med følgende beskrivelse:
"Hvordan afbestiller eller kompletterer jeg en ordre?
Kontakt omgående Kundeservice for at ændre i ordre, og angiv altid
ordrenummeret for den ordre ændringen omhandler. Ordren kan stadigvæk
annulleres, hvis den ikke allerede er sendt videre til vores leverandør. Vi
behandler din oprindelige ordre hurtigt, og derfor er det vigtigt, at det
går stærkt med en eventuel afbestilling."

Som det ses er der ikke tale om en garanti for afbestilling (det afhænger af
visse forhold hos sælger).
Herudover er der tilsyneladende en bestemt systematik, der skal følges for
afbestilling.
Så første betingelse er altså, at du har fulgt de retninglinjer som CDON
angiver.
Anden betingelse er, at din afbestilling er nået frem i rette tid ifht.
betingelserne. De eneste der kan svare på dette er CDON, så du må jo bede
dem om at specificere, hvornår ordren er sendt videre til leverandøren, for
at kunne afgøre om du har afbestilt i rette tid.

Der er dog en lovbestemt returret, men det indebærer (som også CDON
anfører), at du selv skal betale returportoen.

/Per



Juggernaut (03-03-2005)
Kommentar
Fra : Juggernaut


Dato : 03-03-05 11:26


"per christoffersen" <pc@FJERNcomonto.dk> skrev i en meddelelse
news:4225ea7b$0$12355$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Juggernaut" <juggernaut@streetREMOVEbike.dk> skrev i en meddelelse
> news:mDiVd.665$_o5.156@news.get2net.dk...
> > Situationen er at jeg nu afventer svar fra CDON. Jeg sidder med en
> > lidt dårlig smag i munden fordi jeg ikke ved om det er mit eller CDON's
> > problem.Hvad siger I? Skal jeg bare godtage det eller?
>
> Det er en kringlet sag...
> Principielt kan man jo ikke afbestille en bestilt vare, medmindre sælger
> tilbyder en sådan mulighed.
> CDOM tilbyder det faktisk med følgende beskrivelse:
> "Hvordan afbestiller eller kompletterer jeg en ordre?
> Kontakt omgående Kundeservice for at ændre i ordre, og angiv altid
> ordrenummeret for den ordre ændringen omhandler. Ordren kan stadigvæk
> annulleres, hvis den ikke allerede er sendt videre til vores leverandør.
Vi
> behandler din oprindelige ordre hurtigt, og derfor er det vigtigt, at det
> går stærkt med en eventuel afbestilling."

Jeg vil gætte på at der maks gik 2 min før jeg havde afbestilt varen.

> Som det ses er der ikke tale om en garanti for afbestilling (det afhænger
af
> visse forhold hos sælger).
> Herudover er der tilsyneladende en bestemt systematik, der skal følges for
> afbestilling.
> Så første betingelse er altså, at du har fulgt de retninglinjer som CDON
> angiver.

Det skulle jeg efter bedste overbevisning have gjort.

> Anden betingelse er, at din afbestilling er nået frem i rette tid ifht.
> betingelserne. De eneste der kan svare på dette er CDON, så du må jo bede
> dem om at specificere, hvornår ordren er sendt videre til leverandøren,
for
> at kunne afgøre om du har afbestilt i rette tid.
>
> Der er dog en lovbestemt returret, men det indebærer (som også CDON
> anfører), at du selv skal betale returportoen.
>
> /Per
>
Ellers må jeg bare bide i det sure æble og returnere varen. Det er ikke
mange penge men en principsag. Derfor vil jeg gerne gå dem lidt på klingen.

-Brian



per christoffersen (03-03-2005)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 03-03-05 18:35


"Juggernaut" <juggernaut@streetREMOVEbike.dk> skrev i en meddelelse
news:0DBVd.364$5W5.68@news.get2net.dk...
> Ellers må jeg bare bide i det sure æble og returnere varen. Det er ikke
> mange penge men en principsag. Derfor vil jeg gerne gå dem lidt på
> klingen.

Der sker ihvertfald ikke noget ved at spørge ind til de konkrete
omstændigheder.

/Per



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste