Hej
dennis wrote:
> Godt nok ikke lige fra den sætning:
>
> remove the brass screw from the carb(under seat) completely !!dont
> bother cutting anything ! also, if you then peel off the flange
> cover, you will get to the needle which goes into carb...the needle
> has a small washer with approx. 5 settings on it..lower it down to
> the 2nd to last..
>
> Hvad er det som man ikke skal begynde at klippe i og bare fjerne det?
Godt spørgsmål...
> Flange cover? Hvad menes der her?
I denne forbindelse er det låget på karburatoren, der hvor gaskablet går
ned.
Det kan være skruet på ( som fx proppen på en flaske ) eller sidde fast med
1 - 2 skruer.
>
http://auto.howstuffworks.com/framed.htm?parent=question377.htm&url=http://2
04.71.0.3/motoprof/moto/mcycle/carb101/carb101.html
> Jeg tror det har noget med fig.4 at gøre, hvad er det for en pind?
> Hvor findes den henne på en karburator og hvad gør den?
Nålen sidder i selve gasspjældet, og er som regel holdt fast af en lille
clips/ låsering.
Den bestemmer sammen med hoved dysen blandingsforholdet mellem luft og
benzin.
Lidt afhængig af karburatortypen er det forskelligt hvornår nålen er i brug.
På fx en gammel rund Bing karburator ( Puch maxi ) er der ingen tomgangsdyse
og nålen er her med til at gi den rette mængde benzin hele tiden.
Nyere karbuer har en lille tomgangsdyse, og motoren trækker kun benzin
gennem denne
i tomgang. Så snart du giver gas får den også benzin gennem hoveddysen, og
så er nålen
med til at sikre ret blanding ved forskellige gaspjælds stillinger.
..
Mvh
Kaj Kristian Thomsen