Politiets hvalpetræning
Fra : Annette

Dato : 01-03-05 13:39

Hej gruppe
Har nogen herinde erfaring med Politiets hvalpetræning i Århus? Hvilke
metoder der bruges? Om hundene trænes til at blive nogle 'hårde
hunde'? Vores hvalp skal snart til træning, men der er ikke plads hos
DCH før til september, og det synes vi er lidt for sent, så derfor
undersøger vi nu andre muligheder. Har nogen andre forslag, modtages
de gerne!
vhAnnette og Poul

Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 01-03-05 15:46

"Annette" <annettelassen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> DCH før til september, og det synes vi er lidt for sent, så derfor
> undersøger vi nu andre muligheder. Har nogen andre forslag, modtages

Hvilken hund er der tale om ??
Er der ikke en spicial klub til den i området ??

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 19:04

"Annette" <annettelassen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
> Har nogen herinde erfaring med Politiets hvalpetræning i Århus?

Har ikke nogle erfaringer med Århus, men fine erfaringer med Næstved. Gik
der for 14år siden med en sort labrador, som faktisk blev den første labber
udtaget til videregående træning i DK.

> Hvilke metoder der bruges?
> Om hundene trænes til at blive nogle 'hårde hunde'?

Da jeg gik der, var det fine metoder. Og specielt på hvalpeholdet.
Jeg får selv en ny labber om 8 uger, og jeg vil starte til hvalpetræning der
igen.
Jeg vil personligt ikke sige at de trænes til nogle hårde hunde. Husk på, at
de fleste er civile hunde. Politiets hunde trænes måske lidt hårdere, men
det er ikke det indtryk jeg havde da jeg gik der.

--
/Stoltze
Har du husket at klippe i dit indlæg? Og læst det igennem en ekstra gang?

Fra : Søren LH

Dato : 02-03-05 22:45

> Jeg vil personligt ikke sige at de trænes til nogle hårde hunde.

Hvad vil det sige at træne hunde til hårde hunde?

Mvh
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-05 22:23

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad vil det sige at træne hunde til hårde hunde?

Hmm, det er jo nok en løs definition..

Men personligt ville jeg sige, at en "hård" hund, får fjernet nogle af de
egenskaber, som gør den til en god familiehund. Noget af venligheden og
imødekommenheden overfor fremmede. Den trænes til at være mere på vagt, og
mere en enmandshund. Samtidig køres der nok hårdere på den, med bidetræning
og lignende.

Men det er jo svært at svare på synes jeg. Jeg har været i militæret og der
havde vi lidt af hvert. Nogle af hundene var du ikke i tvivl om var hårde,
for de viste det hele tiden.. Lidt ligesom en rocker måske.. Han ser grum
ud, og du ved instikttivt, at stikker du snotten frem, så kan det betyde
skrammer.

Men tag nu ham, som jeg havde fx. En meget stor halvvejs langhåret schæfer
på 8år, med et knækøre. Han så rigtig sød ud, og det var han også mod mig.
Men jeg var aldrig 1 sekund i tvivl om, at han nok skulle forsvare mig, hvis
det skulle vise sig nødvendigt. Men han var ikke typen, som jeg ville
betegne som en "hård" hund. Pga hans venlige væsen til daglig.

Dette var så bare min personlige mening..
Kunne sikkert komme med meget mere, hvis det var...

Fra : Søren LH

Dato : 06-03-05 11:21

> [...]
>
> Men personligt ville jeg sige, at en "hård" hund, får fjernet nogle af de
> egenskaber, som gør den til en god familiehund. Noget af venligheden og

Min egen hund er født uden megen tillid til fremmede, det har jeg så dog
senere fået fremelsket..

> Den trænes til at være mere på vagt, og mere en enmandshund.

Min egen hund er en rigtig enmandshund, men alligevel (eller netop derfor)
en blød hund.

Samtidig køres der nok hårdere på den, med bidetræning
> og lignende.

Hmmm... jeg er stadig i tvivl om hvad det er for en træning som skaber en
"hård hund". Jeg kan ikke se at bidetræning fjerner nogle familieegenskaber
eller imødekommenhed, og gør heller ikke hunden mere vagtsom.

> Men det er jo svært at svare på synes jeg. Jeg har været i militæret og
> der havde vi lidt af hvert. Nogle af hundene var du ikke i tvivl om var
> hårde, for de viste det hele tiden.. Lidt ligesom en rocker måske..

"Dominant"?

http://www.lemanszone.dk/diverse/malle4.jpg ?

og du ved instikttivt, at stikker du snotten frem, så kan det betyde
> skrammer.

Agressiv? Det er som regel grundet i usikkerhed.

> [...]
> hvis det skulle vise sig nødvendigt. Men han var ikke typen, som jeg ville
> betegne som en "hård" hund. Pga hans venlige væsen til daglig.

Min egen hund har meget forsvar, men den er ikke hård, den er faktisk blød.

> Dette var så bare min personlige mening..
> Kunne sikkert komme med meget mere, hvis det var...

Måske jeg bare aldrig har mødt en "hård hund". Der var desværre ikke hunde,
der hvor jeg var soldat.

Ud fra dine beskrivelser lyder det som om min egen hund nærmest er en "hård
hund", bortset fra at den ikke går rundt og ser grum ud. Jeg mener dog selv
det er en blød hund.

Mvh
Søren

Fra : Bent

Dato : 02-03-05 15:04

> [...]
> DCH før til september, og det synes vi er lidt for sent, så derfor
> undersøger vi nu andre muligheder. Har nogen andre forslag, modtages

Hej,
Hvad med DKK i Sabro ?

//Bent

Fra : Eifelvuf

Dato : 03-03-05 14:01

"Annette" skrev d. 01-03-05 13:39 dette indlæg :
> [...]
> DCH før til september, og det synes vi er lidt for sent, så derfor
> undersøger vi nu andre muligheder. Har nogen andre forslag, modtages

PH´s træningsmetoder betyder ; positiv motivationstræning. Hundene i
deres rette element ; naturen (skov, o.s.v.) Kort fortalt.

Hundene bliver ikke nogle "hårde hunde" - de lærer at lystre til hver en
tid, og være glade for dét.

Se evt. mere på : http://www.politihund.dk - eller
http://www.danskpolitihundeforening.dk

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Bufas

Dato : 12-04-05 06:36

annettelassen@hotmail.com (Annette) skrøv in

> [...]
> DCH før til september, og det synes vi er lidt for sent, så derfor
> undersøger vi nu andre muligheder. Har nogen andre forslag, modtages

Hey !

Du kan læse mere om Århus PH på www.århusph.dk og jeg ved, at du er meget
velkommen til at kontakte formanden Anita, du kan se hvordan på hjemmesiden
under kontakt.

Mange hilsner

Bufas, som også træner PH

--