azesearch toolbar kan jeg ikke fjerne?
Fra : michael bs

Dato : 01-03-05 12:41

Jeg er kommet til at installere mod mit vidende en idiotisk azesearch
toolbar, som har lagt sig under google toolbar i internet explorer.
Programmet kan jeg ikke finde på programlisten (tilføj/fjern programmer) en
søgning på computeren af azesearch giver forskellige hits, hvoraf dem i
windows systemmappe ikke lader sig fjerne.
Jeg kan deaktivere azesearch toolbar, men ikke afinstallere den. Samtidig
virker google toolbar så ikke mere, trods flere geninstalleringer. Hvordan
fjerner jeg denne azesearch toolbar?

mvh Michael

Fra : John

Dato : 01-03-05 13:05

"michael bs" skrev i en meddelelse

> Jeg er kommet til at installere mod mit vidende en idiotisk azesearch
> toolbar, Jeg kan deaktivere azesearch toolbar, men ikke afinstallere den.

Her er forskellige forslag:
http://www.geekstogo.com/forum/AZESEARCH_Toolbar-t8593.html

Flere: http://www.google.com/search?q=azesearch

Mvh John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-03-05 13:59

Den 01-03-05 12.40 skrev michael bs følgende:

> Jeg er kommet til at installere mod mit vidende en idiotisk azesearch
> toolbar, som har lagt sig under google toolbar i internet explorer.

Kan du huske, hvilket program du installerede kort før, toolbaren kom
til syne? I så fald, afinstaller det pågældende program, så bør
toolbaren også forsvinde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

Fra : michael bs

Dato : 01-03-05 14:39

> Kan du huske, hvilket program du installerede kort før, toolbaren kom til
> syne? I så fald, afinstaller det pågældende program, så bør toolbaren også
> forsvinde.

Nej, jeg var inde på nettet og lede efter en lille patch tl et program. Da
jeg ville downloade den fik jeg at vide at jeg skulle installere Active-X
eller sådan noget for at jeg kunne komme til at downloade patchen. Jeg
vidste selvfølgelig godt at det var dumt, men jeg gjorde det, desværre og så
var balladen der.

Hvorfor min google toolbar heller ikke virker mere ("siden ikke fundet")
fatter jeg heller ikke. Nu har jeg prøvet det den forrige poster linkede
til. Ingen resultat, og jeg har gendannet maskinen til et tidligere
tidspunkt. Det fik heller ikke google til at virke igen. Ej heller
geninstallation af Google toolbar.

mvh Michhael

Fra : John

Dato : 01-03-05 15:31

> [...]

> til. Ingen resultat, og jeg har gendannet maskinen til et tidligere
> tidspunkt. Det fik heller ikke google til at virke igen. Ej heller

Hmm... måske nogle af Peter Kruse's værktøjer kan hjælpe, fx browser renser
(links øverst på denne side):
http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2596182/

Rep. eller evt gen-installation af IE:
http://majorgeeks.com/download4467.html

God jagt! Mvh John

Fra : michael bs

Dato : 02-03-05 00:16

> Hmm... måske nogle af Peter Kruse's værktøjer kan hjælpe, fx browser
> [...]
Så tror jeg at jeg fik fjernet den. Også google toolbar virker nu. Det viste
sig, at azesearch toolbar havde været inde og stille på google toolbar,
således at den ikke længere var sat op til at være defalt søgemaskine og
derfor ikke virkede.

Tak for hjælpen
Michael

Fra : John