NT AUTHORITY\System
Fra : Anders Molin

Dato : 01-03-05 10:38

Hej
Er der nogen, der ved hvad man skal gøre, når følgende besked dukker
op på skærmen?

<<<<<<<<<<<<<<
Lukning af system.
Systemet er ved at lukke. Gem alt igangværende arbejde, og log af.
Ændringer som ikke er gemt, vil gå tabt. Lukningen er iværksat af NT
AUTHORITY\System

C:\WINNT\system32\lsass.exe afsluttede uventet med statuskode 128
<<<<<<<<<<<<<<

Det sker hver gang jeg går på Internettet og har været der et par
minutter (eller nogle gange timer) og når beskeden dukker op på
skærmen, får jeg et minut til at lukke alt ned.

Jeg har prøvet at lede efter Spyware med Microsoft Antispyware,
Søge efter vira med CA Etrust antivirus program,
Samt køre Ad-aware SE personal
Men alt sammen uden held.

På forhånd tak - Anders Molin

Fra : Max

Dato : 01-03-05 11:10

Hej Anders

> Er der nogen, der ved hvad man skal gøre, når følgende besked dukker
> op på skærmen?

Prøv at skrive NT AUTHORITY\System i søgefeltet på Google.

Prøv f.eks. denne link
http://support.gateway.com/s/issues/2-976684501.shtml

Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-03-05 11:54

Den 01-03-05 10.38 skrev Anders Molin følgende:

> Er der nogen, der ved hvad man skal gøre, når følgende besked dukker
> op på skærmen?

Det er Sasser, der er på spil. Du er ikke nødvendigvis smittet, det kan
også blot være et forsøg på at smitte dig.

Du skal under alle omstændigheder have opdateret din Windows, og er du
smittet, skal du selvfølgelig have renset computeren. Læs mere på CSISs
hjemmeside:
http://www.csis.dk/default.asp?m=1&a=73

Og på Microsofts hjemmeside:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;841720

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 02-03-05 06:27

Kim Ludvigsen wrote:
> Du skal under alle omstændigheder have opdateret din Windows, og er du
> smittet, skal du selvfølgelig have renset computeren. Læs mere på CSISs
> [...]

Jeg ville anbefalde at slå servicen fra som udnyttes hvis du ikke
brugere den. Den størster fordel ved at slå servicene fra er at du ikke
vil have problemmet næste gang der bliver kodet en orm...

Læs mere på http://sikkerhed-faq.dk/videre under "Værtsmaskiner: UNIX og
Windows", "Deaktivering af tjenester i Windows ...."

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-03-05 16:41

andersmolin@andersmolin.dk (Anders Molin) crashed Echelon writing

> Jeg har prøvet at lede efter Spyware med Microsoft Antispyware,
> Søge efter vira med CA Etrust antivirus program,
> Samt køre Ad-aware SE personal
> Men alt sammen uden held.

Som de andre skrev, tale om virus, men sjovt du har prøvet alt andet end
windowsupdate, det hul blev lukket snart år tilbage.

--
Bjarke Andersen

Fra : Anders Molin

Dato : 03-03-05 16:49

Det lader til at det hjalp med en opdatering af Windows, jeg har
ihvertfald ikke haft problemer siden. 1000 tak for hjælpen, det var
klasse

Anders Molin