Regning/faktura som privat virksomhed
Fra : rasmus

Dato : 28-02-05 20:23

Har brug for lidt hjælp her:

Har lavet for dkk 10.000 konsuletarbejde for en boligforening og skal nu
have have sendt dem en regning.
Men hvordan bærer jeg mig ad med det? - hvad skal den indehold osv.

Jeg er ikke momsregistrret - og regner ikke med at skulle lave andre
regninger en denne ene i år.

Jeg fandt også lige dette:
http://www.startguiden.dk/svar_handel_konkurrence/51470/15/0

på forhånd tak

Fra : Petersen_Michael

Dato : 28-02-05 21:06

In news:WbKUd.102286$Vf.3948535@news000.worldonline.dk,
rasmus <emailTAGVÆK@sser.dk> wrote:
> Har brug for lidt hjælp her:
>
> Har lavet for dkk 10.000 konsuletarbejde for en boligforening og skal
> nu have have sendt dem en regning.
> Men hvordan bærer jeg mig ad med det? - hvad skal den indehold osv.

info. om "hvem du er" (Rasmus XX residerende YY)
SVJH CPR, i mangel af CVR, any one?
dato
vare / ydelse
beløb (husk ikke noget med at skrive ex. moms / incl. moms ol. du må
slet ikke bruge ordet moms!)

SVJH er faktura nummer obligatorisk( fortløbende nr. serie), any one?

> Jeg er ikke momsregistrret - og regner ikke med at skulle lave andre
> regninger en denne ene i år.

Når du nu vil "sende" regningen er det en god ide, at påføre en
betalingsfrist (husk at vente 10 dage efter fristens udløb med at sende
en rykker med gebyr og ikke over 100,- Kr. i gebyr)

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : :-\) Carsten

Dato : 01-03-05 07:51

Jeg lavede noget lignende på et tidspunkt .
(var foredragsholder i en fagforening.)

Jeg ringede til Told og Skat;
De oplyste mig om, at fagforeningen kunne lave et bilag til mig som
foredragsholder.
Jeg ville så blive B-skattet - og skulle selv indbetale skat.
Fagforeningen skulle så oplyse Skattevæsenet om min indtægt!

--

Mange hilsner fra
Carsten

cjt@mailme(slet_dette_i_parantes).com