Session variabler
Fra : Steen Ulrick Madsen

Dato : 28-02-05 16:05

Hej NG
Jeg har et problem, med en side hvor brugeren data gemmes i en session
variabel ved logind.
Der sker imidlertid det i sjældne tilfælde, at hvis to brugere kommer fra
samme IP, forveksles de to brugeres session.
- kan være de sidder i samme virksomhed, og kører gennem en proxy server -
hvad ved jeg.

Er der nogle, der kender grunden/løsningen

Mvh Steen Ulrick Madsen

Fra : Casper Bang

Dato : 28-02-05 16:15

> [...]
> samme IP, forveksles de to brugeres session.
> - kan være de sidder i samme virksomhed, og kører gennem en proxy server -

Hmm... jeg tror ikke rigtigt på at det er dét der er problemet - en session
er "bare" en cookie med et ID der sættes på en klients computer... dette kan
IKKE blive forvekslet pga. IP eller lignende.
Jeg er sikker på at dit problem ligger et andet sted.

Fra : Steen Ulrick Madsen

Dato : 01-03-05 15:21

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:4223358a$0$85589$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> dette kan IKKE blive forvekslet pga. IP eller lignende.
> Jeg er sikker på at dit problem ligger et andet sted.

Det er meget meget underligt.
Der er ca 500 brugere på systemet.
De er kun to, der udveksler system variablen, som er et unikt brugernavn.
Log filen siger, at de logger rigtigt ind.
Meeen første side, de kommer ind på, hvor der står "Velkommen Navn",
forbyttes navnene nogle gange, andre gange ikke....
Det unikke brugernavn står kun et sted i basen.

De to brugere kommer fra samme IP-adresse - en større virksomhed - og de
bruger ikke samme PC'er.
Har for ca. et halv år siden været ude i samme problematik med to andre
brugere fra den samme virksomhed...

Har måttet sige til de to, at hvis deres kollegaes nav står på
velkomssiden - så vent en time og log ind igen.
- og vupti - så står det rigtige navn der.

Jeg er helt på herrens mark.

Mvh Steen

Fra : Casper Bang

Dato : 01-03-05 15:55

> De to brugere kommer fra samme IP-adresse - en større virksomhed - og de
> bruger ikke samme PC'er.
> Har for ca. et halv år siden været ude i samme problematik med to andre
> brugere fra den samme virksomhed...

Et langt skud ville være at de logger deres PC på en terminalserver, og
igennem denne går på nettet (altså at deres PCere er "dumme terminaler").
Derved er det én central server der behandler alle sessions med mere, og en
opsætning i denne kunne måske få nogle session cookies til at blive
forbyttet!? Et skud i tågen.
En anden mulighed er at der sker nogle fejl i deres netværk, så
netværkstrafikken bliver routet forkert på en måde, og deres sessions derfor
ankommer forkerte steder.
Det er to muligheder, selvom de er ret søgte...

Jeg ved ikke hvad problemet kan være, men tvivler stærkt på at det er ASPs
håndtering af sessions. En sådan fejl ville være mere kendt.

Beklager at jeg ikke kan hjælpe dig med at løse problemet.

Fra : Steen Ulrick Madsen

Dato : 01-03-05 17:33

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:42248238$0$85546$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> håndtering af sessions. En sådan fejl ville være mere kendt.
>
> Beklager at jeg ikke kan hjælpe dig med at løse problemet.
Jeg takker i hvert fald for forsøget - jeg opgiver også - jeg tror også, at
det er et problem i Deres opsætning.
Det kan jo være, at de ikke har opdaget det før, fordi det nok er sjældent,
at Deres personale logger på samme website samtidig.

Mvh Steen

Fra : Neuhafen

Dato : 03-03-05 13:38

Hvis deres maskiner AFVISER cookies, kan de ikke få et UID, og kan derfor
ikke gendkendes som specifikke brugere af serveren...

Tjek deres indstillinger !!!

Neuhafen