"S.Arnvig" wrote:
>
> Jeg tror at det primært er 2.trinnet som er interessant i forbindelse med
> nedsættelse af mellemtrykket.
> Man kan ofte sænke mellemtrykket med 10-15 % , og trykfaldet i 2. trinnet
> bliver reduceret tilsvarende
> hvilket giver en (teoretisk) reduceret afkøling af 2 trinnet.
Trykkfallet i 2. trinnet er jo marginalt, i forhold til trykkfallet i
1.trinnet. Men det kan hende de 10, 15 % ene hjelper på det lille
fryseproblemet man måtte ha.
>
>
> Problemet er dog, som du har oplevet, at 2. trinnet er afpasset til et givet
> tryk og at
> en reduktion kan give en reduceret performance. Nogen regulatorer (f.eks
> Apeks TX50)
> tillader justering af 2 trinnet, både på Luft mængde og Venturi assistance,
> så man i
> nogen grad, kan kompensere for et reduceret mellemtryk.
Skal si meg enig..men i og med at jeg ikke har opplevd noen større problmerer,
så tror jeg at jeg satser på å kjøre fullt ("normalt") mellomtrykk
> Generelt set, tror jeg, at fugtig luft og dårlige (dårligt vedligeholdte ?)
> regulatorer, er årsager
> til langt de fleste regulator frysninger, faktorer som et reduceret
> mellemtryk kun kan forbedre
> marginalt og som kan give andre gener.
Fiktigheten i luften har alt å si. HAr man tørr nok luft, skal en frysing
(innvendig i regulatoren), være meget vanskelig å framprovosere...utvendig
(eks, i fjærhuset på Jetstream), er det fortsatt mulig, selv om det skal noe
til der å da..
> Selv har jeg kun oplevet en regulator frysning af 1.trinnet ( Vistnok en
> Scubapro Mark V)
> i overfladen i februar måned i -2 grader luft. Efter 7 minutter var det en
> 10 cm tyk iskugle
> og jeg kunne kun vente på at flasken var tømt og isklumpen begyndte at tø.
>
liksom ikke noe tvil om at det var en frysing nei
Men, nå er det sommer...av med frostsikkering alle mann..
TheNJ