Nyt tændrør?
Fra : S. Sørensen

Dato : 27-02-05 21:13

Hej NG

Jeg står her med min Aprilia Rally der for nyligt fik skiftet tændrør af min
kammerat som er knallertmekaniker. Da han skiftede det, havde han ikke lige
et magen til det der sad i, men han mente den nok kunne køre på det (et NGK
BP7HS). Desværre er scooteren begyndt, at lyde som en Skoda og har svært
ved, at tage gas uden at den enten "prutter" lidt eller går i stå (det
sidste mest hvis den er kold). Det er jo ikke en alt for heldig løsning og
jeg kunne godt tænke mig, at få den tilbage i sin vante sprælske humør.
Men.... den kære mand som har fixet den, har smidt det gamle tændrør ud og
kan ikke huske hvad det er for en satan, og der er godt nok divergerende
meninger om hvad der skal bruges på nettet og i min brugsanvisning.

Opsætningen er på nuværende tidspunkt en almindelig Rally, Afdroslet,
standard cylinder honet op til 47.6.

Ifølge manualen er det et - NGK BR7 HS, men det er jo så også til en
standard 50 ccm motor. Ifølge f.eks. Thansen skal jeg have fat i et NGK
BR8HS, men det er jo en hel anden størrelse og formentlig stadigvæk rettet
mod en standard motor.
HJÆLP... hvad skal jeg købe for et? Jeg vil gerne kunne køre til og fra
arbejde uden at lyde som en gammel skoda =)

Mvh
Steinbjørn

Fra : Myt

Dato : 27-02-05 23:38

"S. Sørensen" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:1c0be$42222955$3e3d8433$8554@nf4.news-service.com...
> [...]
> HJÆLP... hvad skal jeg købe for et? Jeg vil gerne kunne køre til og fra
> arbejde uden at lyde som en gammel skoda =)

Prøv at få fat i et der hedder 8 i stedet for 7, det har ændret på min egen
Rally, men det er ikke sikkert det hjælper hos dig, men hold dig til NGK.
Tallet er hvor varmt tændrøret bliver, jo lavere jo varmere,

Myt

Fra : Jorgen

Dato : 28-02-05 07:05

hej

i den Engelske manual står der man skal bruge.
Air-ccoed engine............ NGK BR7 HS
Liquid-cooled engine...... NGK BR8 HS

Jørgen