Tab på aktier - virksomhedsordningen
Fra : Lars

Dato : 27-02-05 19:21

Jeg har 2 spørgsmål - der muligvis afleder flere

Aktier
Jeg har været passiv investor i et ikke noteret aktieselskab i udlandet EU.
Selskabet sælges nu til 1 kr, hvilke betyder at jeg har tabt 80.000 danske
kroner. Hvordan forholder jeg mig skattemæssigt. Jeg har både A og B
indkomst (enkeltmandsvirksomhed) i Danmark Skal jeg sørge for at få en eller
anden dokumentation fra udlandet. Aktierne har ikke været ejet i 3 år

Virksomhedsordningen
Ved siden af mit almindelige arbejde har jeg en enkeltmandsvirksomhed med et
overskud på 100-200.000 om året. Vil det økonomisk mest fordelagtige være at
beskatte virksomheden efter virksomhedsordningen (28 %? i skat, gemme
overskud til investeringer). Er der overhoved nogen grund til ikke at gøre
dette ?

På forhånd tak

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 19:02

"Lars" <moesgaard_1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har 2 spørgsmål - der muligvis afleder flere

Du har 2 spørgsmål, som sagtens kan være (og er) i samme indlæg, men
alligevel poster du 3 indlæg? Forvirrende tankegang

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-02-05 19:41

In news:42220b03$0$21989$ba624c82@nntp04.dk.telia.net,
Hans Larsen <Nospam> wrote:

> Du har 2 spørgsmål, som sagtens kan være (og er) i samme indlæg, men
> alligevel poster du 3 indlæg? Forvirrende tankegang

Jeg er mere forvirret over at du kan svare et indlæg 20 minutter før det
er sendt ?!?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 20:16

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42221455$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg er mere forvirret over at du kan svare et indlæg 20 minutter før det
> er sendt ?!?

Øh ja. Ser jeg først nu. Men som i kan se, så kommer mit svar senere i
tråden, men hvordan det er sket, det ved jeg godtnok ikke.

Fra : Lars

Dato : 27-02-05 19:33

Tak for svaret - det var til stor hjælp

Nu vil jeg afklare din undring:
Første 2 indlæg var knyttet til en gammel e-mail adresse, den sidste til en
aktiv adresse. At uret i en PC kan gå forkert er vel ikke noget helt nyt ?

Jeg har forsøgt at slette de føste 2 indlæg - jeg kan ikke se dem mere -
hvordan slettes de helt ?.

Indtil videre har jeg måtte revidere min opfattelse af nyhedsgrupper - Før i
tiden var der hjælp at hente, nu er man bare sjov

Fra : Leonard

Dato : 27-02-05 20:37

"Lars" <moesgaard_1@hotmail.com> wrote:

>Jeg har forsøgt at slette de føste 2 indlæg - jeg kan ikke se dem mere -
>hvordan slettes de helt ?.

De er sikkert også slettet på serverne, men du kan ikke slette hos os
der har nået at hente dem ned på vores lokale maskine.

>Indtil videre har jeg måtte revidere min opfattelse af nyhedsgrupper - Før i
>tiden var der hjælp at hente, nu er man bare sjov

Tjah, det er jo søndag aften og de fleste holder fri, så lidt sjov
skal de jo have. Tag det ikke personligt, lidt støj vil der næsten
altid være - er der nogen der har kvalificeret svar på dine spørgsmål,
så skal du nok få svar.

Det vil være til stor hjælp for andre læsere hvis du svarer under
det du svarer på og klipper det overflødige væk i citatet.
Læs mere om det her: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
mvh Leonard http://leonard.dk/

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-02-05 22:27

In news:42221f79$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Lars <moesgaard_1@hotmail.com> wrote:
> Tak for svaret - det var til stor hjælp

Beklager men jeg kan ikke hjælpe dig med dine aktier, jeg kan kun hjælpe
dig til at få det bedste ud af usenet..

> Nu vil jeg afklare din undring:
> Første 2 indlæg var knyttet til en gammel e-mail adresse, den sidste
> til en aktiv adresse. At uret i en PC kan gå forkert er vel ikke
> noget helt nyt ?

Det der forbavser mig er at, du var nødsaget til at poste 3 nogenlunde
enslydende indlæg, samt at dit ur går forkert. Alle disse uheldige
omstændigheder på en og samme tid..
--
PS: Kan du lokkes til at klippe det væk du ikke svarer på, og svare
nedenunder? Det er jo ikke Jeopardy det her takker.

Fra : Nico de Jong

Dato : 27-02-05 20:19

> [...]
meddelelse news:42221455$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg er mere forvirret over at du kan svare et indlæg 20 minutter før det

Samme spørgsmål var også stillet kl. 18.55, men med lidt anden
emne-formulering

Nico

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-02-05 22:24

In news:_1pUd.2009$lU5.1620@news.get2net.dk,
Nico de Jong <nico@FARUMDATA.DK> wrote:

> Samme spørgsmål var også stillet kl. 18.55, men med lidt anden
> emne-formulering

Ja, Lars har haft travlt Men det var ikke indlægget af 18:55 der
blev svaret af Hans Larsen.

Fra : Poul Christensen

Dato : 27-02-05 20:19

"Lars" <moesgaard_1@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Jeg har både A og B indkomst (enkeltmandsvirksomhed) i Danmark Skal
> jeg sørge for at få en eller anden dokumentation fra udlandet.

Om beskatningsreglerne: Se http://www.pengenyt.dk/skemaer/sk_aktig.htm

hvis ikke dine aktier er solgt i forbindelse med salget af virksomheden
eller selskabet er opløst, kan du jo realisere tabet ved at sælge
aktierne til en kammerat for 1 kr.

Mvh
Poul Christensen

Fra : Leonard

Dato : 27-02-05 20:41

> [...]

>anden dokumentation fra udlandet. Aktierne har ikke været ejet i 3 år

Har du købt aktierne privat eller i firmaet?
Hvis det er privat så kan du ikke trække tabet fra, medmindre du har
andre aktier du har solgt med gevinst. Tabet kan gemmes i nogle år,
jeg er ikke sikker på hvormange, og så trækkes fra i fremtidige
gevinster.
Skattevæsenet er nærmest kun envejs i denne situation, du skal
beskattes af alle dine gevinster, men kan ikke trække dine tab fra.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-02-05 21:46

Den 27-02-05 20.40 skrev Leonard følgende:

> Har du købt aktierne privat eller i firmaet?

Forhåbentlig privat, man må ikke købe aktier i en virksomhed under
virksomhedsordningen. Medmindre man driver børsmæglervirksomhed eller
lignende.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : Lars

Dato : 27-02-05 19:43

Tak for de svar jeg har fået.
Jeg har valgt at slette spørgsmålet og stille det i andet forum -
Startlinien - Revisorer