Kødben??
Fra : Anne Marie

Dato : 27-02-05 18:26

Hej.

Hvilke rå kødben må man give sin hund, og hvilke må man ikke. Jeg er klar
over, at fjerkræ ikke er gode.
Ribben fra okse f.eks. - kan de splintre??

På forhånd tak

Mange hilsener fra Anne Marie

www.hoeythomsen.dk

Fra : Karina

Dato : 27-02-05 18:00

"Anne Marie" <yrkamht@mail.dk(fjern yrk)> wrote in message
> [...]
> over, at fjerkræ ikke er gode.
> Ribben fra okse f.eks. - kan de splintre??

Hej Anne Marie

I følge Barf princippet må man give alle former for ben. DE SKAL BARE VÆRE
RÅ!!!

Men Okse kan du roligt give. De splintre ikke.
Knogler er bløde og elastiske når de er rå, men så snart de varme behandles
ændre strukturen sig og de splintrer når de bliver tygget på.

Mange hilsner

Karina

Fra : Søren LH

Dato : 27-02-05 20:40

> I følge Barf princippet må man give alle former for ben. DE SKAL BARE VÆRE
> RÅ!!!

Dog er lam ikke godt, for min hund i hvert fald, de splintrer og kommer op
igen indhyllet i en klump gele.

Mvh
Søren

Fra : F Andersen & J Peder~

Dato : 28-02-05 20:32

Giv dem ikke kyllinge ben. Min forældres hund havde fået kyllinge ben af
nogle turister. Om morgenen når min mor stod op, lå hunden død. Der var blod
op af vægene. Hans mave og tarme var revet i stykker.

Fra : fam. Ager

Dato : 01-03-05 08:32

"F Andersen & J Pedersen" <great_evita@hund.dk> skrev i en meddelelse
> Giv dem ikke kyllinge ben. Min forældres hund havde fået kyllinge ben af
> nogle turister. Om morgenen når min mor stod op, lå hunden død. Der var
> blod op af vægene. Hans mave og tarme var revet i stykker.

man må da gå ud fra, at det har været ben fra tilberedt kylling, og ikke rå
ben.
prøv at knæk et ben fra en rå kyllingevinge feks. de splintrer altså ikke
som de tilberedte gør!.
tragisk historie iøvrigt!.
mvh. marie