HJÆLP! Haster! (måske???)
Fra : Nana Sørensen

Dato : 27-02-05 14:55

Hej gruppe...

Jeg TROR lige at Baby (chihuahua på 2 kg) har slugt et stykke griseøre på 5
cm i diameter! Opløser det i maven??? Skal jeg få hende til at kaste op???

Nana

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 15:48

Hej Nana!

Hvis ikke den har fået det galt i halsen på vej ned, så skal det nok komme
ud på et eller andet tidspunkt. Der er ingen fare.

Med venlig hilsen
Lone

Fra : Nana Sørensen

Dato : 27-02-05 16:09

"Lone Nielsen" <Lone.NielsensnabelAtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis ikke den har fået det galt i halsen på vej ned, så skal det nok komme
> ud på et eller andet tidspunkt. Der er ingen fare.

Den sidder ikke fast i halsen. Og hun hopper glad og hvalpet rundt. Kan jeg
godt regne med at den komemr ud igen? Eller opløser i mavesækken?
Jeg kan slet ikek se hvordan hun overhovedet har fået den slugt. Hendes hals
er så lille, at det virker umuligt. Men det virker ikek som om der er noget
galt.
Gys... Panik!

Fra : Hans B.

Dato : 02-03-05 13:17

Du kan være ganske rolig - og der kommer i et øre ud igen! Mavesyren vil
simpelthen opløse det. Med fare for et brag af en diskussion, så får Victor
BARF og hvad der ikke glider ned, lige fra rå kyllingeben til rå grisehaler
og øre. Og møngden af afføring er betydeligt mindre end på tørkost. Idag var
han så forslugen i en grisehale, at han kastede den op, utygget 4 gange,
indtil den så var gnasket så meget igennem at han slugte den. Den var vel
som en Bordtennisbold i størrelse. Så tag det roligt, fordøjeligt føde
fordøjes fint af hunden. Det er meget værre med plastik og gummi.....

hans

Fra : Palle

Dato : 03-03-05 13:45

"Hans B." <Baldrian(remove)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Victor
> BARF og hvad der ikke glider ned, lige fra rå kyllingeben til rå

Nu har jeg hørt det flere gange herinde, men hvad står BARF præcist for?
Jeg kan næsten regne ud at det er når man ikke fodrer sin hund med tørfoder/
købt foder, men hvad står det for???

Palle

Fra : Hans B.

Dato : 03-03-05 16:33

"Palle" <palle13larsen@NEJTILSPAMtiscali.dk> skrev i
> Nu har jeg hørt det flere gange herinde, men hvad står BARF præcist for?
> Jeg kan næsten regne ud at det er når man ikke fodrer sin hund med
tørfoder/
> købt foder, men hvad står det for???

Barf står for Biologisk afpasset rå føde og princippet er enklere i teori
end i praksis, men jeg er meget glad for det (og Victor ligeså). Hunden skal
have den føde som den naturligt ville æde i naturen - kort fortalt. Jeg kan
anbefale hjemmesiden www.raw4dogs.dk som er overskuelig og informativ, hvis
du vil læse mere om det.
Praksis kræver lidt indkøring med at finde frem til hvor man handler, hvor
meget hunden skal have (da der er meget væde i det) og at den bliver dækket
ind med vitaminer og mineraler. Og så kræver det fryseplads!

Mvh

Hans