pels tab
Fra : notme2

Dato : 26-02-05 15:44

Hej
har lige brug for lidt bistand her !
Vores labrador hvalp på 10 uger er pludselig begyndt at tabe sin
pels...eller det er måske så meget sagt...der er kommet en skaldet plet lige
midt på panden....og hvis jeg forsigtigt rør ved stdet falder håret af.
Det er kun lige der....ikke andre steder på hunden.
Hvad kan det skyldes...?
al hjælp er værdsat

Kirk

Fra : jones

Dato : 26-02-05 15:56

Hej med dig.

Hår tab kan skyldes.mange ting.
Og da det er en skaldet plet, kan det være hvis du har skiftet til noget
andet foder, som hunden måske ikke kan tåle, eller eksem, det kan måske også
være skab.
Jeg vil råde dig til at søge hjælp hos en dyrelæge.

Hilsen Annika.

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 26-02-05 16:49

> [...]
> af.
> Det er kun lige der....ikke andre steder på hunden.

Hej Kirk

mit bedste bud er "ringorm", en svampeinfektion, som dyrlægen kan
diagnosticere ved at lyse på stedet med en lampe, der udsender
fluorescerende lys.
Hvis hvalpen har haft kontakt til en kat med sygdommen, forstærkes mistanken
om diagnosen.
Men spørg din dyrlæge. Det er ret nemt at behandle med receptpligtig salve.

Venlig hilsen
Anelise

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-05 18:22

"Anelise Schou Nielsen" <nilleslyst@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
mistanken
> om diagnosen.
> Men spørg din dyrlæge. Det er ret nemt at behandle med receptpligtig

Hvis det er ringorm, vil der typisk komme sår på efter / sammen med
hårtabet.
Det behandles med Lamisil salve ( hedder det svjh) og man skal bruge Virkon
S til at behandle ( vaske gulve / sprøjte tæpper osv. )omgivelserne. Hunden
kan også bades i Virkon S. Den skal stå sæbet ind i 10 min. før man skyller.
Ringorm smitter ad pommern til, så helt nemt er det altså ikke, at få bugt
med, hvis man har flere dyr i husstanden og mennesker kan jo også blive
smittet.

Nok om ringorm. Efter beskrivelsen kan det jo også være mider / eksem / skab
eller noget helt andet, så det er nok en god ide, at få dyrlægen til, at
tjekke det efter.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Søren LH

Dato : 26-02-05 17:49

Mit bud er hårsækmider. Det giver en skaldet plet som holder sig nogle
måneder for derefter at forsvinde. Kommer typisk på store hvalpe/lømler. Men
som en anden siger, skal dyrlægen selvfølgelig se det.

Mvh
Søren

Fra : notme2

Dato : 27-02-05 07:49

Hej igen.....vi takker for alle svar.
Vi kontaktede dyr doktoren og han sagde det var /er hårsækmider !....der er
ingen grund til bekymring sagde manden ....det kan behandles

Endnu engang ..tusind tak for hjælpen

Kirk