simpelt spørgsmål vedr. tal
Fra : Jimmy Snedker

Dato : 25-02-05 14:35

Hej NG!

Jeg har simpelt spørgsmål vedr.tal!

Sidder med 2 tal jeg skal ha' trukket fra hinanden (strPris -
strTilbudspris) - Begge tal bliver trukket ud af min Database
(Access).

Hvad brug jeg Formatnumber?? eller Funktion?

mvh

Jimmy

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-02-05 14:50

Jimmy Snedker skrev:

> Sidder med 2 tal jeg skal ha' trukket fra hinanden (strPris -
> strTilbudspris) - Begge tal bliver trukket ud af min Database
> (Access).

Du kan jo lade Access udføre beregningen:

SELECT pris - tilbudspris as rabatpris FROM tabel

> Hvad brug jeg Formatnumber?? eller Funktion?

Jeg forstår ikke helt dit problem. Du kan vel bare trække tallene fra
hinanden? (forudsat at de altså også er gemt som tal).

Hvis det drejer sig om hvordan resultatet skal vises, er det nok
Formatnumber du skal kigge på.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jimmy Snedker

Dato : 25-02-05 15:08

Hej Jens!

> Jeg forstår ikke helt dit problem. Du kan vel bare trække tallene fra
> hinanden? (forudsat at de altså også er gemt som tal).

De er gemt som tal i min database

min side ser ud således:

' databaseforbindelse'
' SQL forespørgsel'

jeg danner nogle variabler:
strPris= rs("normalpris")
strTilbudspris = rs("tilbudspris")
osv

disse to variabler vil jeg gerne ha' trukket fra hinanden!....men ved
ikke hvordag!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-02-05 15:30

Jimmy Snedker skrev:

> ' databaseforbindelse'
> ' SQL forespørgsel'
>
> jeg danner nogle variabler:
> strPris= rs("normalpris")
> strTilbudspris = rs("tilbudspris")

Det er lidt misvisende at bruge præfikset "str" når det er tal du
gemmer.

> disse to variabler vil jeg gerne ha' trukket fra hinanden!....men ved
> ikke hvordag!

Har du prøvet med strPris - strTilbudspris?

Andre muligheder er rs("normalpris") - rs("tilbudspris") og den jeg
nævnte før: at trække dem fra hinanden i forespørgslen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jimmy Snedker

Dato : 25-02-05 16:20

Hej Jens!

> Det er lidt misvisende at bruge præfikset "str" når det er tal du
> gemmer.

Skal jeg huske!

> Andre muligheder er rs("normalpris") - rs("tilbudspris")
Lige netop - tak for hjælpen!