Glade hunde i sne
Fra : Jytte B

Dato : 25-02-05 13:42

Hvis der er nogen der har lyst til at se hvor glade mine hunde er for sne,
har jeg lagt et billede i dk.binaer

Hilsen
Jytte

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-05 14:22

"Jytte B" <vingekatten@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis der er nogen der har lyst til at se hvor glade mine hunde er for sne,
> har jeg lagt et billede i dk.binaer
>
> Hilsen
> Jytte

Åh ha! det vækker minder! Jeg er opvokset med netop 2 collier, i præcis de
farver.
De ser dejlige ud!

Hilsen Camilla

Fra : Nette Stormlund

Dato : 25-02-05 17:10

Hej Jytte!

De ser dejlige ud!

Du får lige et billede af Tjalfe også - også i sne ( i binare .dk )

Han er lige ved 7 mdr. - og tisser som en rigtig hanhund nu

M.v.h.
Nette

P.S. Det ser knaldgodt ud med sådan et par collier - måske man skulle få en
mere (?)

Fra : H.M.

Dato : 25-02-05 18:54

hej
jeg ville gerne se jeres glade hunde, men når jeg går ind i dk.binar får jeg
kun ganske få fra 18/1 ind, er der nogen der ved hvad der er galt.
venligst
hanne

Fra : Jytte B

Dato : 25-02-05 19:49

"Nette Stormlund" <nette@stormlund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> M.v.h.
> Nette
>
> P.S. Det ser knaldgodt ud med sådan et par collier - måske man skulle få

Hej Nette.

Din Tjalfe er vel nok sød. Men han ville helt sikkert blive glad for en
collie legekammerat. Mine har meget glæde af hinanden. .

Hilsen
Jytte

Fra : Anette

Dato : 25-02-05 22:29

Nette Stormlund wrote:
> Han er lige ved 7 mdr. - og tisser som en rigtig hanhund nu

Både din Tjalfe og Jyttes to ser ud som om de hygger sig gevaldigt, der
lyser "legetid" hele vejen omkring dem - dejligt

Vores Philana ( nu 9 mdr) havde det lidt besynderligt med sne de første
gange, det var noget underligt noget, ku man se på hende - men nu er det
bare fantastisk.
Det bedste er at rulle rundt på ryggen og ligne en "sneengel"

Hvis I har lyst kan I se hende i sneen nederst på siden her
www.faarborg.dk/philana/side2februar.htm

/ Anette

Fra : Jytte B

Dato : 26-02-05 09:39

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det bedste er at rulle rundt på ryggen og ligne en "sneengel"
>
> Hvis I har lyst kan I se hende i sneen nederst på siden her

Hej Anette.

Din Philana ser ud som om hun morer sig rigtigt. Er hun en Pon?
Hun kan også slæbe dejligt meget møj ind. Både vores hunde og jeg nyder
sneen, hundene er så dejligt rene.

Hilsen
Jytte

Fra : Anette

Dato : 26-02-05 13:31

Jytte B wrote:
> Din Philana ser ud som om hun morer sig rigtigt. Er hun en Pon?
> Hun kan også slæbe dejligt meget møj ind. Både vores hunde og jeg
> nyder sneen, hundene er så dejligt rene.

Ja, hun er en PON og jo hun slæber en halv have med ind hver gang.
Hun har så til gengæld en nærmest selvrensende pels, så der er ikke det
store pelsarbejde.
En lille times tid efter hun er kommet ind er hun fin, ren og tør.
Alt det jord, sne, grene o.s.v hun slæber med ind, sidder så til gengæld i
gulvtæppet og alle andre steder.

Hun nyder også sneen nu. De første dage var hun nærmest bange for det kolde
våde noget, indtil hun fandt ud af at løbe med næsen under sneen - så var
det rigtig sjovt

/ Anette

Fra : Nette Stormlund

Dato : 26-02-05 10:04

Hej Anette!

Hvor er hun dejlig.........

Sikke en masse pels at holde, hva

Er hun en bearded collie ?

Jeg kan ikke helt få farvetegningen til at passe - men jeg er heller ikke
en ørn til hunderacer.

M.v.h.
Nette

Fra : Anette

Dato : 26-02-05 13:39

Hej Nete
> Sikke en masse pels at holde, hva

Det er faktisk ikke slemt. En god tur med kam en gang om ugen er faktisk nok
til at holde filterknotter væk.
Hendes pels holder ikke fast i snavs, det glider nærmest af og hun skal ikke
bades mere end højest et par gange om året.
Til gengæld bruger vi rigtig meget tid med støvsugeren og en våd klud alle
vegne

> Er hun en bearded collie ?

I samme familie som Bearded collie, Old English sheepdog, Schapendoes og
mange andre,
men hun er en PON (forkortelse for Polski owczarek nizinny.
oversat til Polsk lavlands hyrdehund.)
På hendes side www.faarborg.dk/philana er der nogle links til opdrættere,
hvis du har lyst til at læse mere om racen

/ Anette

Fra : x Vuf x

Dato : 26-02-05 10:12

On Fri, 25 Feb 2005 22:28:31 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Hvis I har lyst kan I se hende i sneen nederst på siden her
>www.faarborg.dk/philana/side2februar.htm

Hihihi...Sikken dejlig trold!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi