WLAN på ubuntu linux
Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 25-02-05 12:53

Hej ng.

Efter at have installeret ubuntu linux warty warthog på min dell inspiron
8100 virkede mit zyxel zyair B-100 trådløse netkort helt fint(mener det
er et prism 2 chipset), men efter at have installeret linux-wlan-ng pakken
virker det ikke mere.

Jeg kan se at kortet bliver fint genkendt af pcmcia servicen:

kasper@laptop $ cardctl info
PRODID_1=""
PRODID_2=""
PRODID_3=""
PRODID_4=""
MANFID=0000,0000
FUNCID=255
PRODID_1="PCMCIA"
PRODID_2="11M WLAN Card v3.0"
PRODID_3=""
PRODID_4=""
MANFID=0274,1613
FUNCID=6

Jeg har forsøgt at sætte kortet op i /etc/network/interfaces som wlan01
men det virker ikke.

Dmesg siger efter min mening intet om kortet og der er heller ingen info i
gnomes device manager.

Hvordan får jeg kortet til at virke med linux-wlan-ng pakken?

/Kasper

Fra : thomas

Dato : 25-02-05 13:55

Kasper Nordal Lund wrote:
> [...]
> gnomes device manager.
>
> Hvordan får jeg kortet til at virke med linux-wlan-ng pakken?

jeg fik mit til at virke ved at læse lidt på
http://www.linux-wlan.com/linux-wlan/

kna ikke lige husker hvor det stod, men prøve faq

--
thomas

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 25-02-05 17:11

On Fri, 25 Feb 2005 13:55:13 +0100, thomas wrote:

> jeg fik mit til at virke ved at læse lidt på
> http://www.linux-wlan.com/linux-wlan/
>
> kna ikke lige husker hvor det stod, men prøve faq

På denne side: http://higgs.djpig.de/ubuntu/www/warty/admin/linux-wlan-ng
ser det ud som om jeg ikke kan bruge denne driver uden pakken:
linux-wlan-ng-0.2.0-modules. Men den kan jeg ikke finde nogle steder,
nodgen der ved hvor den findes? Jeg kører med en 2.6.8.1-5-686 kerne.

Fra : Claus Albæk

Dato : 25-02-05 20:26

Kasper Nordal Lund wrote:

> [...]
> linux-wlan-ng-0.2.0-modules. Men den kan jeg ikke finde nogle steder,
> nodgen der ved hvor den findes? Jeg kører med en 2.6.8.1-5-686 kerne.

prøv at skriv multiverse eller universe ind i din sources-apt fil (eller
hvad den nu hedder) så skulle du gerne kunne se den pakke.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 25-02-05 22:05

On Fri, 25 Feb 2005 20:26:23 +0100, Claus Albæk wrote:

> prøv at skriv multiverse eller universe ind i din sources-apt fil (eller
> hvad den nu hedder) så skulle du gerne kunne se den pakke.

Jeg har følgende entries i min sources fil:

deb http://archive.ubuntu.com/ubuntu warty universe
deb-src http://archive.ubuntu.com/ubuntu warty universe

deb http://security.ubuntu.com/ubuntu warty-security main restricted
deb-src http://security.ubuntu.com/ubuntu warty-security main restricted

deb http://archive.ubuntu.com/ubuntu/ warty multiverse
deb-src http://archive.ubuntu.com/ubuntu/ warty multiverse

deb ftp://ftp.nerim.net/debian-marillat/ stable main
deb ftp://ftp.nerim.net/debian-marillat/ unstable main
deb ftp://ftp.nerim.net/debian-marillat/ testing main

jeg får ikke adgang til filen.

Fra : thomas

Dato : 01-03-05 07:10

Kasper Nordal Lund wrote:

> [...]
> linux-wlan-ng-0.2.0-modules. Men den kan jeg ikke finde nogle steder,
> nodgen der ved hvor den findes? Jeg kører med en 2.6.8.1-5-686 kerne.

den skal være der. du kan hente der her.
http://higgs.djpig.de/ubuntu/www/warty/admin/linux-wlan-ng

http://ftp.esat.net/mirrors/archive.ubuntu.com/pool/universe/l/linux-wlan-ng/linux-wlan-ng_0.2.0-15_i386.deb
--
thomas

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 01-03-05 22:44

On Tue, 01 Mar 2005 07:09:31 +0100, thomas wrote:

> den skal være der. du kan hente der her.
> http://higgs.djpig.de/ubuntu/www/warty/admin/linux-wlan-ng
>
> http://ftp.esat.net/mirrors/archive.ubuntu.com/pool/universe/l/linux-wlan-ng/linux-wlan-ng_0.2.0-15_i386.deb

Ja den har jeg hentet, men skal der ikke også være en der hedder modules
og som passer til den kerne version man kører?