Et spørgsmål omkring formularer ( er nybeg~
Fra : Mads Lyck

Dato : 25-02-05 12:15

Har de sidste par dage leget lidt med noget asp.

Jeg vil gerne vide hvordan det er muligt at sende noget tekst
udfyldt på en hjemmeside, til en email UDEN at der hos afsenderen
popper en "installér outlook!" menu.

<form method="post" action="mailto:andreas@html.dk">

Altså ved denne action beder den jo afsenderen om at oprette sig
i outlook.

Mit spørgsmål er måske formuleret, men på forhånd tak :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mads Lyck

Dato : 25-02-05 12:19

Suk...

Er måske dårlig formuleret*

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-02-05 12:31

Mads Lyck skrev:

> Jeg vil gerne vide hvordan det er muligt at sende noget tekst
> udfyldt på en hjemmeside, til en email UDEN at der hos afsenderen
> popper en "installér outlook!" menu.

Det er bestemt muligt med asp - og det er en rigtig god ide, netop fordi
man aldrig kan være sikker på om en bruger har adgang til at sende mail
selv.

Du skal bruge en mailkomponent til at afsende mails - det kan fx være
CDONTS, CDOSYS eller Jmail.

Erik Ginnerskov har gennemgået et script til Jmail på hans site
hjemmesideskolen.dk - se siden her:
<http://hjemmesideskolen.dk/scripts/aspmailscript.asp>

Hans script anvender af ukendte årsager også en upload-komponent, men
den er altså ikke nødvendig her. På den anden side kan du fint anvende
det som det står hvis din server har begge komponenter lagt ind.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mads Lyck

Dato : 25-02-05 12:48