Hej Kim!
Jeg er selv matematiklærer i en 8. klasse.
Når jeg skal gennemgå koordinatsystemet og ligninger, bruger jeg et
ældre system, som hedder "SIGMA". Det er vistnok fra begyndelsen af
80'erne, og var delt op i udvidet kursus og grundkursus.
Det er langt bedre end fx "Faktor-systemet", som ikke gør ret meget ud
af funktioner og ligninger.
Jeg har også lavet en del opgaver, som jeg har erfaring for fungerer.
Mail tilbage hvis du ønsker flere oplysninger.
MVH
Søren
On Thu, 24 Feb 2005 23:29:17 +0100, "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk>
wrote:
>Jeg har en 8. klasse i de kommende tre uger, og for ikke at gå ind i den
>almindelige lærers undervisningsplaner (som han helst ikke vil ha), så vil
>jeg bruge de tre uger på den linær funktion.
>
>Nogen der har noget bud på hvordan man griber det an.
>
>Udgangspunktet, ifølge læreren, at en del af eleverne savner desperat
>abstraktionsniveau, mens der er 3-4 elever der er så meget dygtigere at de
>ofte keder sig under fælles gennemgang.
>
>Jeg tænker på at vi skal tilbage og gribe fat i ligningerne, vi skal have
>fat i kordinatsystemet, men også at vi måske skal se lidt på beviset på
>funktionen.
>
>Grunden til jeg er noget usikker på det her er nok mest fordi jeg plejer i
>matematik at holde til i 1-3. klasse - og der er forhåbentlig en vis forskel
>
>
>Gode råd modtages meget gerne.
>
>mvh
>Kim
>