fjerne gamle Temporary Internet Files
Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 24-02-05 04:23

Når jeg kører virustest på min bærbare tager det en pokkers tid fordi
programmet skal gennem cirka 60.000 filer i mappen Temporary Internet
Files - så den vil jeg gerne tømme, også fordi det fylder godt på
harddisken.

98-99 % af filerne ligger i en mappe, der hedder Content.IE5, og da
jeg fortrinsvis bruger Mozilla og kun meget sjældent Explorer (version
6) burde det ikke være noget problem at slette indholdet - men den
mappe kan jeg slet ikke finde under Temporary Internet Files, selv om
jeg har slået visning af skjulte filer til i Mappeindstillinger.

Stien hedder: Documents and Setting\mit navn\Lokale
indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\

Jeg har prøvet at tømme Filer under Midlertidige Internetfiler, men
det gør ingen forskel.

Hvad gør jeg?

Lars

Fra : Kristian Thy

Dato : 24-02-05 09:30

jubija@yahoo.dk wrote:
> [...]
> indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\
>
> Jeg har prøvet at tømme Filer under Midlertidige Internetfiler, men

Prøv at åbne en Explorer (altså filbrowseren, ikke Internet Explorer) og
skriv hele stien (inkl. c:) i adressebaren. Så skulle du gerne få
folderen at se. Tror jeg.

\\kristian
--
Thomas Madsens fremragende guide til sikring af Windows:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 24-02-05 13:33

On Thu, 24 Feb 2005 09:30:22 +0100, Kristian Thy <thy@itu.dk> wrote:

>Prøv at åbne en Explorer (altså filbrowseren, ikke Internet Explorer) og
>skriv hele stien (inkl. c:) i adressebaren. Så skulle du gerne få
>folderen at se. Tror jeg.

Det virker sgu! Tusind tak for hjælpen

vh
Lars

Fra : Martin K. Hansen

Dato : 25-02-05 16:20

> Det virker sgu! Tusind tak for hjælpen

Det var da mærkeligt - hvordan kan det være at man kun kan se den mappe
(content.ie5), på den måde ? Er den "hemmelig" eller hvad ? og hvorfor ?

Martin

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 25-02-05 18:46

On Fri, 25 Feb 2005 16:20:12 +0100, "Martin K. Hansen"
<martinkh@it.dk> wrote:

>Det var da mærkeligt - hvordan kan det være at man kun kan se den mappe
>(content.ie5), på den måde ? Er den "hemmelig" eller hvad ? og hvorfor ?

Det kunne jeg også godt tænke mig at vide - faktisk skulle der ifølge
min virussoftware være 19 mapper under Temporary Internet Files, og
jeg kan ikke se en eneste af dem....

Lars

Fra : Peter Tilsted

Dato : 28-02-05 15:00

jubija@yahoo.dk wrote in message news:<uvou11950v419nrhtmhh5qt5teojeplrci@4ax.com>...

> Det kunne jeg også godt tænke mig at vide - faktisk skulle der ifølge
> min virussoftware være 19 mapper under Temporary Internet Files, og
> jeg kan ikke se en eneste af dem....
>
> Lars

I explorer (stifinder) vælges 'tools' ('Værktøjer'), 'folder options'
i 'View (Vis) tab'en skal der sættes kryds ud for 'show hidden files and folder'
så kan i se dem

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 28-02-05 17:06

On 28 Feb 2005 06:00:05 -0800, webmaster@olstykke-fodbold.dk (Peter
Tilsted) wrote:

>I explorer (stifinder) vælges 'tools' ('Værktøjer'), 'folder options'
>i 'View (Vis) tab'en skal der sættes kryds ud for 'show hidden files and folder'
>så kan i se dem

Som nævnt i mit første indlæg så er det allerede forsøgt - uden held.

Lars