Noget ala nøgleringsfunktionen hos MAC.
Fra : Ukendt

Dato : 23-02-05 21:04

Findes der et program til pc'en, som kan det samme, som
nøglerings-funktionen hos mac? Altså et software-værktøj, der automatisk
giver evt. nierle.dk mit brugernavn og password, når jeg køber skiver?

--
Kh. John Quist

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-02-05 23:50

On Wed, 23 Feb 2005 21:03:38 +0100, "John Quist" <johnsnabelaquist.dk>
wrote:

> Findes der et program til pc'en, som kan det samme, som
> nøglerings-funktionen hos mac? Altså et software-værktøj, der automatisk
> giver evt. nierle.dk mit brugernavn og password, når jeg køber skiver?

Firefox kan huske brugernavne og passwords og automagisk taste dem
ind, når et site beder om dem.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-05 00:01

> Firefox kan huske brugernavne og passwords og automagisk taste dem
> ind, når et site beder om dem.

Men er der ikke et sikkerhedsproblem, hvis det automatisk kan indtaste
passwords og brugerid? Jeg vil jo gerne beskytte mine data, hvis en eller
anden huggeri min pc og "låser" den op. Så har vedkommende vel fuld adgang
til mine brugerid og tilhørende password?

Kh. John

Fra : Michael Knudsen

Dato : 24-02-05 00:25

On 2005-02-23, John Quist <> wrote:

> [...]
> anden huggeri min pc og "låser" den op. Så har vedkommende vel fuld adgang
> til mine brugerid og tilhørende password?

Jeg mener, at Firefox bruger Windows' protected storage, saa
oplysningerne ligger krypteret med din logon-adgangskode. Dvs. at
oplysningerne ikke kan laeses, naar du ikke er logget ind.

Mvh. Michael.
--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-02-05 08:38

On Thu, 24 Feb 2005 00:01:24 +0100, "John Quist" <johnsnabelaquist.dk>
wrote:

> Men er der ikke et sikkerhedsproblem, hvis det automatisk kan indtaste
> passwords og brugerid?

Det kan man da godt argumentere for...

Men ikke mere end Mac'ens nøgleringsfunktion, hvis jeg i øvrigt
forstod dit spørgsmål rigtigt.

I Firefox kan man selv bestemme (per site), om den skal gemme user id
og password. Jeg bruger det kun til de der lidt ligegyldige sites, der
vil have en registrering; fx ikke til netbank.

-A