Spådomme omkring US $$$$$$$$$$
Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 23-02-05 01:31

Hej,

Jeg vil spørge om der er nogen der tør give et bud på i hvilken retning US
Dollaren går?

Jeg har et beløb på min paypal konto som jeg gerne vil have overført snart.
Men lige for tiden falder, falder og falder US Dollaren konstant ;-(

Lige nu er kursen på paypal 5,48 - dét er fandme dårligt. Man skulle tro at
paypal ike kun tjente penge på deres enorme "fees" men også på deres
elendige valuta-kurser.

Nå, men bortset fra det :

Jeg ved godt at det er helt umuligt at sige noget med sikkerhed, men er der
ikke nogen der kan sige om Dollaren i nærmeste fremtid vil falde endnu mere,
om den vil blive omkring de 5.5 eller om den vil stige lidt?

For et par uger siden var den f.eks på 5.68 og for 4 uger siden var den på
5.9 eller déromkring. Kan den komme derop igen i nærmeste fremtid eller
hvad?

På forhånd tusind tak for forslagene

Hvis der evt. findes hjemmesider med den slags "spådomme" vil jeg da også
meget gerne vide det...

mvh,
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-05 18:13

"Anders C. Nielsen" <acn77@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dollaren går?

> Hvis der evt. findes hjemmesider med den slags "spådomme" vil jeg da også

http://www.jyskebank.dk/finansnyt/valuta/valuta/kernepositioner/kernepositionervaluta/49580.asp?SiteID=3

Langsigtede spådomme om valuta er nogenlunde ligeså valide som auratydning

Jyske Bank er dog blandt de bedre til kunsten (ikke auratydning...) - se på
siden og dens underafsnit om du kan finde noget brugbart...

Min personlige holdning er at USD vil svækkes yderligere på lang sigt
Hvor meget er svært at sige - men det følger (i en eller anden grad)
udviklingen i betalingsbalanceunderskuddet i US.
men som sagt er der tale om en spådom som forudsætter at det ikke lykkes for
US at stoppe opbygningen af balanceunderskudet det næste års tid.
/Jens

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 24-02-05 10:40

"Anders C. Nielsen" <acn77@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Jeg har et beløb på min paypal konto som jeg gerne vil have overført
snart.
> Men lige for tiden falder, falder og falder US Dollaren konstant ;-(

Forhåbentligt da en god del længere ned:

For så længe USD falder kan ECB ikke sætte renten i vejret uden at skade
EU's Økonomi - ECB vil *så* gerne pisse i punchen for at ødelægge den
"lånefinancierede forbrugsfest" ligesom den Tyske Centralbank i sin tid
satte D-Marken over Tyskerne og ødelagde "Tysklands Økonomiske Mirakel", Men
p.g.a. Tyskland og især Frankrigs situation sker det ikke (Så meget for
ECB's uafhængighed).

Men kun så længe EU mister jobs og export til USA (og Kina).

De fleste "tjener" langt mere på en lav husleje og billige billån end hvad
du taber på din Paypal konto, så derfor.

Fra : Jesper

Dato : 25-02-05 11:15

"Anders C. Nielsen" <acn77@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg vil spørge om der er nogen der tør give et bud på i hvilken retning US
> Dollaren går?

Hej Anders

Hvis du slår et slag med en terning og der kommer en 1,2 eller 3ér så falder
USD overfor kronen indenfor en given tidshorisont.

Hvis du slår en 4,5 eller 6ér så stiger USD overfor kronen indenfor samme
tidshorisont.

Det er mit bud, og det er ligeså godt som andres

Mvh. Jesper

Fra : Peter H

Dato : 25-02-05 15:30

han kaldes terningemanden .
ikke desto mindre handler salget af USD om en tidsperiode, en risiko og
evnen til at træffe den rigtige beslutning den rigtige dag eller uge.
man har virkeligt odds imod sig hvis man antager man kan afdække
ovenstående
fornuftigt for hvordan skulle man det?

Det er faktisk ikke så vanskeligt at købe og sælge med gevinst teoretisk,
men praksis viser at den største forhindring er en selv og ikke et eller
andet teknisk system, idet ens beslutningsevne til at træffe den
forudbestemte beslutning den rigtige dag på en bestemt kurs er for de
fleste
ganske dårlig og derfor taber de fleste investorer og handlere. Mit bud er
derfor at sælge når du skal bruge pengene og ikke antage at USD går den
ene
eller den anden vej.

Der er dog visse MENer. Ifølge min egen observation går tingene typisk
modsat den offentlige mening ang aktier, renter og også valutaer.
Jeg køber selv obligationer når stemningen er til rentestigninger og køber
aktier når stemningen er til fald. For er stemningen til fald, er det
fordi
de fleste har solgt og ligeledes med obligationer. Hvis der er tegn i
himmel
og måne på at USD stiger, så falder den med meget overvejende
sandsynlighed.

Men hvad stemningen er pt det ved jeg ikke, men hvis mange (og her taler
jeg
om off udtalelser i BØRSEN; CNBC; CNN etc) mener noget, gælder det
modsatte,
idet optimisme kommer af man HAR købt og ikke omvendt, altså at man føst
er
optimistisk og derefter køber. Så hvis mange er optimistiske er det fordi
USD ER INDKØBT og derfor er der større sandsynlighed for fald, da der er
færre købere.

Hvis du kan afdække stemningen i CNN, diverse internetsites , så er det
modsatte den mest sandsynlige udvikling. Men hvad er sandynligheden for at
ramme stemningen? hvis den er lille kan du lige så godt spille terninger.

PH

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Knud Thomsen

Dato : 25-02-05 16:07

Dine egne spådomme er akkurat så gode som dem du kan finde rundt om på
nettet.
Der er kort sagt ingen, som kan sige noget fornuftigt om udviklingen - kunne
man det var man jo helt sikker på at blive rig hurtigt.

Knud

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 01-03-05 01:58

Jeg vil bare sige tusind tak til alle der har svaret.

Jeg er blevet meget klogere

Linket til "Jyske bank" var rigtig godt!!!