IIS server log
Fra : Finn

Dato : 21-02-05 21:03

hvad betyder denne linje i min iis logfil ?

11:38:34 207.232.155.25 POST /_vti_bin/_vti_aut/fp30reg.dll 405

Fra : Stig Johansen

Dato : 22-02-05 05:36

Finn wrote:

> hvad betyder denne linje i min iis logfil ?
>
> 11:38:34 207.232.155.25 POST /_vti_bin/_vti_aut/fp30reg.dll 405

Første hug på Google gav:
<http://www.securiteam.com/exploits/6A00J1P8UQ.html>

Stig Johansen

Fra : J

Dato : 22-02-05 09:09

"Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> skrev i en meddelelse
> <http://www.securiteam.com/exploits/6A00J1P8UQ.html>

Det siger da ikke andet end at pga en FP fejl er det muligt at eksekvere
noget kode.
Hvordan skal manden tolke sin log ?

Fra : Stig Johansen

Dato : 22-02-05 11:24

J wrote:

> Det siger da ikke andet end at pga en FP fejl er det muligt at eksekvere
> noget kode.

Jamen, er det ikke baggrunden for at stille spørgsmålet i sikkerhedsgruppen?

> Hvordan skal manden tolke sin log ?

Som at en maskine bag den offentlige IP adresse: 207.232.155.25 forsøger at
udnytte denne sårbarhed.

Stig Johansen

Fra : Anders Lund

Dato : 22-02-05 11:29

Finn wrote:
> hvad betyder denne linje i min iis logfil ?
>
> 11:38:34 207.232.155.25 POST /_vti_bin/_vti_aut/fp30reg.dll 405

Betydning af http kode 405:
http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec10.html

Og en forklaring:
http://www.checkupdown.com/status/E405.html

Jeg tror at det skal tolkes sådan: Der er nogen som prøver at give
fp30reg.dll nogle "variabler" via POST og det siger webserveren at man
ikke må. Men det er blot hvad jeg kan læse og forstå mig til.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Finn

Dato : 22-02-05 11:53

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse
> --
> Anders Lund - anders@andersonline.dk

Tak for forklaringen. Kan man gøre noget ved den pågældende person/ip
adresse ?
Spærre for den eller noget andet så man kan undgå at den pågældende forsøger
igen og igen

Fra : Anders Lund

Dato : 22-02-05 12:30

Finn wrote:
> [...]
> adresse ?
> Spærre for den eller noget andet så man kan undgå at den pågældende forsøger

Ja, det burde være muligt. En søgning på Google efter "block ip address
iis" fandt følgende side som beskriver hvad du søger:
http://www.15seconds.com/issue/011227.htm

Fra : Finn

Dato : 22-02-05 17:48

> Finn wrote:
> iis" fandt følgende side som beskriver hvad du søger:
> http://www.15seconds.com/issue/011227.htm

Takker, men den er vist kun gældende for windows server. valget er ikke
valid på min XP