Headset... Hvilket ??
Fra : LazyBoy

Dato : 21-02-05 19:47

Hvilket headset er det ultimative for en gamer ????

--
Denne mail er checket med
Norton Antivirus 2004.

Med venlig hilsen
Lasse Tolderlund Jørgensen
joerlund@stofanet.dk

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 22-02-05 10:15

> Hvilket headset er det ultimative for en gamer ????

Jeg spiller meget Ghost Recon og bruger Team Speak meget, og mit
Plantronics DSP-500 er helt fantastisk.

http://www.plantronics.com/north_america/en_US/productSearch/prod440044

Bo

Fra : Torben Bjørgheim Abi~

Dato : 24-02-05 21:59

scripsit "Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg spiller meget Ghost Recon og bruger Team Speak meget, og mit
> Plantronics DSP-500 er helt fantastisk.
>
> http://www.plantronics.com/north_america/en_US/productSearch/prod440044

For et år siden købte vi fire svindedyre DSP-500 fra Plantronics til
computerspil . . .

Ja, 'gu er det fedt med usb, 'gu er det fedt med indbygget lydkort, men hvor
er det ufedt, når to sæt allerede har mistet forbindelsen i det ene øre
;-( Hvor er det dobbelt ufedt, når Plantronics nægter ethvert kendskab til
fejl i serier af deres headsets, når jeg på nettet kan finde masser af
mennesker, der beretter om samme problem (formentlig en loddefejl) og samme
afvisning hos producenten. Plantronics har ikke engang en anvisning på,
hvordan man afhjælper fejlen ;-(

Jeg har nu købt et par rimelige Sennheiser til en plov. De spiller

vh/Torben

Fra : ct

Dato : 22-02-05 11:34

sennheiser er det bedste jeg har haft! kan fås hos bl.a. shg

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-02-05 14:46

LazyBoy wrote:
> Hvilket headset er det ultimative for en gamer ????

Jeg ville overveje et surroundheadset !
De værste børnesygdomme er ved at være overstået, så der nu rent faktisk er
en surroundlyd der "virker".
Forskellen på almindelig surround og de høretelefoner er ganske vist lidt
større end forskellen fra stereohøjtalere til alm. headset, men når man lige
har vænnet sig til hvordan det virker, er det uovertruffent.

Har testet et par i counterstrike, og med den lyd så kan selv Stevie Wonder
lave headshots ! Man kan pinpointe lyde ganske præcist (bedre end med
regulære 5.1 højtalere), hvilket er en kæmpe fordel i den slags spil.

Fra : Ding-Dong

Dato : 22-02-05 19:46

Sune Storgaard skrev i en meddelelse
> Jeg ville overveje et surroundheadset !

Kan du anbefale nogen?
Med spilsom hilsen

Ding-Dong
Bruger pt. Plantronics Audio .90

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-02-05 23:16

Ding-Dong wrote:

> Kan du anbefale nogen?

Ikke en konkret model :/

Prøvede et par på en messe kortvarigt for en del år tilbage, og lånte et til
et lan party for et stykke tid siden. Spillede vel en 4-5 timers CS med det,
og det var nok til at jeg havde vænnet mig til lyden, og der gik ikke længe
inden jeg blev beskyldt for at "ghoste" og endda "w4llh4xe" fordi man så
præcist kan lokalisere fodtrin mm, så man ved hvor de kommer og på oplagte
steder tage et par skud i blinde gennem en dør eller lign.

Kan desværre ikke huske navnet på nogen af dem, men jeg går selv og
overvejer at købe den som aldi havde/har på tilbud til 350,-. Den så
fornuftig ud, og havde en switch så man kunne skifte om til højtalere uden
at fedte med ledningen..men lyden i den (vigtig detalje..) kender jeg ikke.

En ting er sikkert, jeg køber et surroundheadset istedet for højtalere næste
gang.

Fra : Ding-Dong

Dato : 23-02-05 15:11

Sune Storgaard skrev i en meddelelse
> En ting er sikkert, jeg køber et surroundheadset istedet for højtalere
> næste gang.

Jeg bruger meget sjældent højtalere....
Jeg synes selv man får en bedre 'følelse' med spillet når det kommer i ørene
via headset:c)
Med spilsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-02-05 23:54

Ding-Dong wrote:
> Jeg bruger meget sjældent højtalere....
> Jeg synes selv man får en bedre 'følelse' med spillet når det kommer
> i ørene via headset:c)

Enig, selv med gode højtalere får man bedre "lytteører" da stereo lyden er
100% delt op, hvorimod den er mere diffus med højtalere.

At den så bliver lidt diffus igen med surround er en anden sag, men det
virker endnu bedre.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-02-05 18:12

Sune Storgaard skrev:

> Enig, selv med gode højtalere får man bedre "lytteører" da stereo
> lyden er 100% delt op, hvorimod den er mere diffus med højtalere.

Hvad?

Fra : SoftMan Brian

Dato : 24-02-05 21:29

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Hvad?

Han mener at selv om man har gode højtalere, får man bedre "lytteører" med
høretelefoner.

Hvis du foretiller dig en lyd, der kun er i f.eks. højre side, vil du med
høretelefoner kun høre det med højre øre, medens du med højtalere vil
opfange lyden med begge ører.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-02-05 21:41

SoftMan Brian skrev:

> Han mener at selv om man har gode højtalere, får man bedre
> "lytteører" med høretelefoner.

Okay - det var bare ordet højttaler der stod temmeligt mange gange, så
det blev lettere meningsforstyrrende

- Nu er jeg med...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-02-05 18:53

LazyBoy skrev:

> --
> Denne mail er checket med
> Norton Antivirus 2004.

Disse 2 linier er overflødige... Tekstmails rummer ikke virus

Fra : TommyF

Dato : 25-02-05 14:07

On Mon, 21 Feb 2005 19:46:46 +0100, "LazyBoy"
<joerlundfjern@stofanet.dk> wrote:

>Hvilket headset er det ultimative for en gamer ????
Et billigt Logitech virker perfekt i TS ved online MhoBT og CodUO.
Måske ikke det ultimative, men hva...