Azimuth i DK?
Fra : Thomas Larsen

Dato : 21-02-05 19:06

Hej
Findes der p.t. en Azimuth SCR i Danmark? Er der nogen der kender til et
center eller lign. der fysisk ligger inde med en i øjeblikket...?
/Thomas

Fra : Felix

Dato : 22-02-05 08:12

Prøv : http://www.jj-technique.com/

Felix

Fra : Johnny Christensen

Dato : 22-02-05 13:07

Et eller andet siger mig at Thomas Larsen er udemærket bekendt med
jj-technique's lagerbeholdning

JZC

Fra : Thomas Larsen

Dato : 22-02-05 18:35

I wish
Der er flere der gennem tiderne har distribueret Azimuth (p.t. er JJ en af
dem) men der er vist ikke solgt nogen i Danmark...endnu. Der var en demo
model med på dykkermessen for et par år siden, men den var SVJV udlånt af
den daværende distributør.
Jeg tror desværre ikke der findes nogen Azimuth ejere i Danmark p.t.
/Th.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 22-02-05 19:11

Ud af generel nysgerrighed. Hvorfor skulle man vælge en Azimuth, hvilken
fordele har den i forhold til de efterhånden mange andre tilbud på markedet.

JZC

Fra : Thomas Larsen

Dato : 22-02-05 19:37

Det giver vel mest mening at sammenligne med Dräger Dolphin, som den
dominerende rekreative SCR på markedet. Jeg ser følgende forbedringer (mine
oplevelser):

- Mindre åndingsmodstand.
- Trinløst justerbart flow, i stedet for faste dysser (større
fleksibilitet).
- Langt bedre håndtering af indtrængende vand.
- Overlegent scrubberdesign (radialt design med 6 timers kapacitet).
- Mulighed for at køre backup gas både SC og OC.
- Bedre trim under vand.
- Manuel bypass ventil.
- Mere behagelig at have på ryggen, både i og udenfor vandet.
- Bedre overordnet design, idet den er nem at håndtere på land eller i
båden, samt at første trinnene er bedre beskyttet.

Den eneste ulempe jeg kan få øje på - i forhold til Dolphin vel og mærke -
er at den koster mere...