Hvilken olie bør bruges!
Fra : Per

Dato : 21-02-05 17:11

Hej Knallert/2-takts eksperter!

Hvilken olie bør man bruge som blandingsolie til en LOVLIG moderne
knallert/scooter.

Er det ikke et overkill med en dyr fuldsyntetisk til 100 kr eller mere pr.
liter.

Jeg vil selv mene at en delsyntetisk til omkring 50 kr/literen er mere end
rigeligt.

Men på den anden side så tror jeg at en alm. mineralsk olie ikke er god
nok - eller hvad?

Hvad siger Í?

Jeg ved godt at hvis der var tale om en tunet knallert så var det en anden
snak pga. de mange omdrejninger.

Hvad hvis der er tale om en Puch Maxi eller en Velo Solex - hvad er så
minimumkravet her. Er det godt nok med mineralsk eller bliver motorerne
ødelagte?

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 21-02-05 18:53

> Hej Knallert/2-takts eksperter!
>
> Hvilken olie bør man bruge som blandingsolie til en LOVLIG moderne
> knallert/scooter.

Tjae, så længe vi taler lavt ydende motorer tror jeg sgu at det er
fuldstædigt ligemeget hvad der bruges,
på min 100ccm suzuki scooter der max kan køre 85-90 Km/t virker den
billigste olie fint.
og samme olie virker også ok på en gammel Monza med 75 ccm/10HK , man skal
nok over 8 HK/50 ccm før olien bør være af en bedre kvalitet. andre der har
affaringer for noget andet?

mvh tp

Fra : Jorgen

Dato : 21-02-05 20:36

2 taktsolie fra Aldi har jeg gode erfaring med.

Jørgen

Fra : Henning Lund

Dato : 21-02-05 20:52

Jorgen skrev:

> 2 taktsolie fra Aldi har jeg gode erfaring med.

Hva er det for en olie de fører, jeg har aldrig set den i vore 2 Aldi
butikker, og til hvilken pris?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-05 20:57

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Hva er det for en olie de fører, jeg har aldrig set den i vore 2 Aldi
> butikker, og til hvilken pris?

Heller ikke her.
Har kun set motorolie og madolie

--
Tom

Fra : Hekto

Dato : 22-02-05 23:47

Per wrote:

> Jeg vil selv mene at en delsyntetisk til omkring 50 kr/literen er mere
> end rigeligt.
>
> Men på den anden side så tror jeg at en alm. mineralsk olie ikke er
> god nok - eller hvad?

Halvsyntetisk har fordele frem for alm. mineralsk, som dog ikke er så
dårlig endda.
Det vil fungere glimrende!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650

Fra : RpR

Dato : 22-02-05 13:23

> Jeg vil selv mene at en delsyntetisk til omkring 50 kr/literen er mere end
> rigeligt.

Mere end rigeligt er nok så meget sagt.
Det SKAL min. være delsyntetisk hvis scooteren er med katalysator, mineralsk
olie har jeg set futte flere katalysatorer af.

Jeg kan selv anbefale Shell's olier. De har en til 50,- literen ca, og den
virker fint op til motorer der yder ~7 - 8hk på hjulet.
Derover skal man nok tænke på en lidt bedre olie, f.eks. Shell Advance Ultra
2T.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-05 19:42

På min PGO Dr. Big kan jeg ikke mærke foreskel på noget OK til 90,- pr ltr.
eller noget fra et Biltema til 30,- kr ltr.

Cacba Out

Fra : RpR

Dato : 27-02-05 15:07

> På min PGO Dr. Big kan jeg ikke mærke foreskel på noget OK til 90,- pr
ltr.
> eller noget fra et Biltema til 30,- kr ltr.

Næh, men hvis scooteren er helt lovlig så burde det heller ikke have det
store at sige. Ikke andet end masser af koks i forbrædningskammer,
udstødning, ødelagt katalysator...

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~