Hvad kom først
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-02-05 11:45

Greetings!

Hvad kom først af konsol-spillet 'Mario Brothers' og computerspillet
'The Great Giana Sisters'?

Der er krydspostet uden follow-up. Jeg henstiller til at diskussion af
ét af spillene alene, flyttes til relevant gruppe.

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-02-05 12:10

Jesper G. Poulsen wrote:
> [...]
>
> Der er krydspostet uden follow-up. Jeg henstiller til at diskussion af
> ét af spillene alene, flyttes til relevant gruppe.

Det gjorde Mario Brothers da. Great Giana Sisters blev trukket ud af
handlen nærmest inden det var kommet ud i butikkerne, fordi Nintendo
truede Rainbow Arts.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-02-05 12:34

Sune Salminen skrev:

> Det gjorde Mario Brothers da. Great Giana Sisters blev trukket ud af
> handlen nærmest inden det var kommet ud i butikkerne, fordi Nintendo

Har du nogle årstal for lanceringen af de 2 spil?

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-02-05 12:50

Jesper G. Poulsen wrote:

> Har du nogle årstal for lanceringen af de 2 spil?

Jeg mener at Great Giana Sisters udkom i 1988. Der var både en C64 og en
Amiga version. Jeg kan personligt bedst lide 64'er versionen, gamplayet
er mere 'flydende' og jeg bliver hurtig træt af musikken i Amiga udgaven
med dens samplede lyde. Der er mere dynamik i 64'er-udgavens musik.

Mario Brothers spillet som ligner, er det der hedder "Super Mario
Brothers", og det må næsten have været til SNES, Super Nintendo
Entertainment System. Måske til den første NES/Famicom, men det kan du
sikkert hurtigt finde ud af ved at søge på det.

-Sune

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-02-05 13:06

Sune Salminen wrote:

> Jeg mener at Great Giana Sisters udkom i 1988.

Juni 1987, siger diverse websites.

-Sune

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-02-05 00:52

Sune Salminen skrev:

> Jeg mener at Great Giana Sisters udkom i 1988. Der var både en C64 og

Meget apropos, så har 'Machinae Supremacy' lavet et nummer der hedder
'Giana Sisters' - mine naboer kender vist nummeret til hudløshed,
navnligt efter at det fandt vej over på CDDA

Et andet kultnummer fra den gruppe er
'sidology_episode_3_-_apex_ultima' - med stænk af 'Bubble Bobble' og
'Monty on the run'

Fra : Mikael Jensen

Dato : 23-02-05 02:19

Hvor kan man finde disse numre, da jeg helt vildt gerne vil have fat i dem

Mikael

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-02-05 03:15

Mikael Jensen wrote:
> Hvor kan man finde disse numre, da jeg helt vildt gerne vil have fat
> i dem
> Mikael
>
> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:xn0dytxtd26c1r009@dtext.news.tele.dk...

Det ved jeg ikke, men jeg synes næsten man kan se på den måde hvormed
mellemrummene er erstattet af underscores hvor Jesper har fundet i hvert
fald det sidstnævnte.

På den anden side, det kan selvfølgelig godt være det er blevet moderne
nu med underscores istedet for mellemrum.

-Sune

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-02-05 10:34

Mikael Jensen skrev:

> Hvor kan man finde disse numre, da jeg helt vildt gerne vil have fat
> i dem

Google er din ven

Og Firefox med 'downTHEMall!'-extension er heller ikke af vejen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-02-05 13:57

Sune Salminen wrote:
> Det gjorde Mario Brothers da. Great Giana Sisters blev trukket ud af
> handlen nærmest inden det var kommet ud i butikkerne, fordi Nintendo
> truede Rainbow Arts.

I øvrigt et fantastisk spil... jeg havde det som 14-årig (fik en NES
i konfirmations-gave) og spillede det til mine tommelfingre var
hudløse.

Jeg vil tro det tog mig ~14 dage at gennemføre det dengang.. senere
lånte jeg en NES og gennemførte det igen på et par dage.

Og lige da jeg havde chippet min Xbox gennemførte jeg det igen, i
løbet af et par dage.. det er skræmmende hvor meget man rent faktisk
kan huske den slags selv om det er ~15 år siden man har spillet det
sidst

"Hov, her er da da en eller anden skjult sten?" -> hop -> ja det var
der... æh.. spooky.

// Hans, der spillede SMB så sent som igår.. ;)
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 21-02-05 13:36

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> writes:
> [...]
> Entertainment System. Måske til den første NES/Famicom, men det kan du
> sikkert hurtigt finde ud af ved at søge på det.

SMB kom i 1985 til NES/Famicom, og året efter som spillemaskine.
--
Lars Balker Rasmussen