Kopi af dåbsattest
Fra : Carina

Dato : 20-02-05 14:48

Hej

Jeg ved ikke hvor jeg ellers skal gøre, og da mit spørgsmål er i forbindelse
med snarlig fødsel, håber jeg det er ok at spørge her.

Hvor dælen skaffer jeg kopi af min dåbsattest?

VH
Carina

Fra : MAG

Dato : 20-02-05 14:58

Hejsa!

Mener du at din dåbsattest den er blev væk eller? For hvis du har den, så
tager du jo bare en kopi af den og sender den men, huske også at sende din
din mands eller kæreste dåbsattest med og jeres vielses attest hvis I er
gift...

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 20-02-05 15:50

> [...]
> forbindelse med snarlig fødsel, håber jeg det er ok at spørge her.
>
> Hvor dælen skaffer jeg kopi af min dåbsattest?

Du henvender dig på dit lokale kirkekontor, enten personligt eller ved at
skrive et brev. Du kan finde det sogn, du hører til, på
http://www.folkekirken.dk/sognereg/. De kan enten udskrive en attest til dig
eller rekvirere en til dig fra det sogn, du er døbt i.

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Carina

Dato : 20-02-05 16:48

"Benedikte Brisson"

> [...]
> http://www.folkekirken.dk/sognereg/. De kan enten udskrive en attest til
> dig eller rekvirere en til dig fra det sogn, du er døbt i.

Tak for det.

VH
Carina

Fra : Laziter [9440]

Dato : 20-02-05 15:53

> [...]
forbindelse
> med snarlig fødsel, håber jeg det er ok at spørge her.
>
> Hvor dælen skaffer jeg kopi af min dåbsattest?

Henvend dig i det sogn hvor du blev døbt, der kan du få en kopi fra.
Det gjorde jeg da min blev væk

Mvh
Benjamin

Fra : Mette

Dato : 20-02-05 17:10

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> "Carina" <carwina@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> forbindelse

> Henvend dig i det sogn hvor du blev døbt, der kan du få en kopi fra.
> Det gjorde jeg da min blev væk

Men hvad hvis man ikke er døbt?

Fra : Laziter [9440]

Dato : 20-02-05 17:36

"Mette" <Mette@wamspamnothanks.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvad hvis man ikke er døbt?

Så er det folkeregistret man skal henvende sig til så vidt jeg husker.

Mvh
Benjamin

Fra : as

Dato : 20-02-05 17:48

"Mette" <Mette@wamspamnothanks.dk> skrev i en meddelelse

> "Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> Men hvad hvis man ikke er døbt?

Hvis man ikke er døbt så er det STADIG det sogn hvor man blev født man skal
rette henvendelse til (for at få navne attest)

Fra : Ralph

Dato : 20-02-05 18:04

"Mette" <Mette@wamspamnothanks.dk> skrev i en meddelelse
> Men hvad hvis man ikke er døbt?

Jeg ved godt hvad du mener, men rent faktisk står der DÅBsattest

--
venligst
Ralph

Fra : Mette

Dato : 20-02-05 18:52

> "Mette" <Mette@wamspamnothanks.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg ved godt hvad du mener, men rent faktisk står der DÅBsattest

Høhøh - det gør der sørme også

Fra : Anja

Dato : 21-02-05 13:07

"> Men hvad hvis man ikke er døbt?

Så skal man stadig henvende sig i det sogn man er navngivet i - på den led
er der ingen forskel.

Anja

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 21-02-05 13:21

"Anja" <salgxxx@holdum.dk> skrev i en meddelelse

> "> Men hvad hvis man ikke er døbt?
>>

> Så skal man stadig henvende sig i det sogn man er navngivet i - på den led
> er der ingen forskel.

Efter at kirkebøgerne og dermed al fødselsregistrering er elektronisk, er
det lettere bare at henvende sig i det sogn, man bor i. Man behøver slet
ikke som almindelig borger at have bøvlet med at finde ud af, hvilket sogn,
der har registreret navngivningen. Smart, ik'
Desuden går det normalt hurtigere, hvis kordegnen/præsten i bosognet
henvender sig til navngivningssognet end hvis man selv gør det.

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : sn0

Dato : 24-02-05 16:14

Hej Carina.

Jeg har selv lige haft samme problem og ringe til div. myndigheder
landet rundt ( er født og navngivet på sjælland og bor nu i jylland)
hvortil jeg tilsidst fandt løsningen.

Om du er dåbt eller navngivet skal du tage hen til den kirke du høre ind
under og få en ny der. Du kan møde personligt op og have billede-id med,
ellers udlevere de den ikke da det er et personligt dokument, det er i
hvertfald hvad jeg fik oplyst.

Håber at du kan bruge det.

SN

http://www.kandu.dk/

Fra : karsten & Pia

Dato : 24-02-05 16:42

> under og få en ny der. Du kan møde personligt op og have billede-id med,
> ellers udlevere de den ikke da det er et personligt dokument, det er i
> [...]

Det er vist forskelligt, både min mand og jeg har fået tilsendt vores uden
at møde personligt op.

Pia

Fra : Katja Andersen

Dato : 25-02-05 00:45

"karsten & Pia" <xx@£.de> skrev i en meddelelse

> Det er vist forskelligt, både min mand og jeg har fået tilsendt vores uden
> at møde personligt op.
>
> Pia

Min kæreste fik også tilsendt sin.
Der står godt nok flere steder at man skal møde op med dokumentation, men de
har jo ens personnummer og kan jo bare sende til den adresse man er
registreret på.

Hilsen Katja