MS Windows
briani 27239
Hjælp til win2000
Fra : Canon

Dato : 20-02-05 14:00

Hej NG
Når jeg forsøger at starte normalt op i windows2000 får jeg nedenstående
meddeleser og ender med en blank grøn skærm.
Det lykkedes ikke at initialisere programmet korrekt(oxc0000005) Klik på OK
for at afslutte programmet (stisvc.exe - programfejl)
Det lykkedes ikke at initialisere programmet korrekt(oxc0000005) Klik på OK
for at afslutte programmet (WinMgmt.exe - programfejl)
Det lykkedes ikke at initialisere programmet korrekt(oxc0000005) Klik på OK
for at afslutte programmet (Locator.exe - programfejl)
Det der står i parantes er advarselsbox overskriften
På forhånd tak for hjælpen

Fra : Anders Lund

Dato : 20-02-05 16:25

Canon wrote:
> Det lykkedes ikke at initialisere programmet korrekt(oxc0000005) Klik på OK
> for at afslutte programmet (stisvc.exe - programfejl)

En søgning på nettet efter denne fil, siger at den bruges i forbindelse
med fx scannere og digitale kamera. Måske det kan hjælpe dig lidt på vej?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Canon

Dato : 20-02-05 18:10

Tak for hjælpen
Jeg kigger videre for at se om der kommer noget ud ad det
Abdül

Fra : jda^fx

Dato : 20-02-05 18:37

On Sun, 20 Feb 2005 14:00:23 +0100, "Canon"
<altintasfjernmig@hotpop.com> wrote:

> [...]
>for at afslutte programmet (Locator.exe - programfejl)
>Det der står i parantes er advarselsbox overskriften

Det er ret mærkeligt at du får grøn skærm, for når Windows management
instrumentation (winmgmt.exe) og Remote Procedure Call locator
(locator.exe) begge to går kolde, så er det tæt på at du burde få blå
skærm. Nu skriver du ikke hvor langt du er oppe i SP men prøv at hente
de nyeste updates til din w2k så et nyt build af WMI, det kan hentes
her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=C6B30755-6D20-4107-82C5-089E3DFE4FEE&displaylang=en
Det er godt nok lidt tågeskud, men det er et sted at starte.

--
jda^fx

Fra : Canon

Dato : 20-02-05 19:30

Hej Jda???
Jeg har "løst" problemet, backup af HD og derefter en format og install.
Drastisk men det gik hurtigt. Et af problemerne var at jeg ikke kunne starte
windows installer'en. dvs jeg kunne hverken afinstallere eller installere
nyt. Alt disse navne skyldes en ORM hvis navn jeg ikke kan eller vil huske.
PS! Installer jeres antivirus før i sætter netstikket i. Denne computer fik
ormen indenfor få minutters tilkobling på nettet.

Fra : jda^fx

Dato : 20-02-05 19:40

On Sun, 20 Feb 2005 19:30:29 +0100, "Canon"
> [...]

>PS! Installer jeres antivirus før i sætter netstikket i. Denne computer fik
>ormen indenfor få minutters tilkobling på nettet.

Ja hvis du ikke kunne køre Windows Installer så er det stort set slut
og såp er der kun den hårde måde tilbage. Alt til NT (w2k og XP)
kommer i msi pakker nu om dage. Det med AV før netstik kan jeg ikke
være mere enig med dig i. Gennemsntligt 10 minutter for en ubeskyttet
maskine før den er griset til når den kommer på bredbånd.

--
jda^fx

Fra : Anders Lund

Dato : 21-02-05 00:02

Canon wrote:
> PS! Installer jeres antivirus før i sætter netstikket i. Denne computer fik
> ormen indenfor få minutters tilkobling på nettet.

Jeg ville nok hellere sætte en form for firewall op eller lukke for
unødvending services.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-02-05 12:32

Anders Lund skrev:

> Jeg ville nok hellere sætte en form for firewall op eller lukke for

Ja, en NAT-router til 3-400 kroner er absolut fordelagtig, når man
roder med
ubeskyttede Windows-installationer.

At man iøvrigt kan spare software-firewall er en anden fordel (ikke
flere falske positiver)...