Udskrift af html-dokument i A4
Fra : Marianne

Dato : 20-02-05 13:39

Hej

Jeg skal have et dokument dannet vha html udskrevet i A4. Kan det gøres på
en måde, så resultatet bliver pænt? Det drejer sig bl.a. om, at jeg gerne
vil lave tvungen linieskift bestemte steder, men da html-koden jo danner en
dynamisk side er stedet, jeg vil bryde teksten på, ikke det samme hver gang.

Hvad gør jeg klogest?

mvh
Marianne

Fra : Christoffer

Dato : 20-02-05 14:50

> [...]
> en dynamisk side er stedet, jeg vil bryde teksten på, ikke det samme hver

Prøv at kigge lidt på den her side..
http://www.html-faq.dk/2012.asp

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-02-05 16:37

Jeg går ud fra at du mener sideskift i stedet for linieskift.
Eftersom siden dannes dynamisk har du ingen mulighed for at vide hvor
der skal placeres sideskift og da dette er tilfældet kan du
selvfølgelig heller ikke indsætte et sideskift.
Så hvis du vil indsætte sideskift må du lave siden om så du kan
forudsige hvor der skal være sideskift.
Selve det at indsætte et sideskift er let nok
Husk at intet enkelt element må være over ca. 600-620px bredt
(afhængigt af printeren) ellers kan det ikke være på en A4 side.