Nitrox på gl. kompressor ?
Fra : Carsten

Dato : 20-02-05 13:21

Jeg har ladet mig fortælle, at når man bruger sin gl. kompressor til
fyldning med nitrox og dermed tilfører ilten inden kompressoren. Så
skulle det give langt større slitage i kompressoren.

Årsagen skulle være iltens egenskaber som lader kompressoren køre
"tør".

Har det noget på sig ?

Mvh.

Carsten

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 20-02-05 15:35

"Carsten" <vj@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle det give langt større slitage i kompressoren.
>
> Årsagen skulle være iltens egenskaber som lader kompressoren køre

Du skal bruge den rigtige olie, måske er det det man mener med at køre den
tør men det har intet at gøre med om kompressoren er gammel eller ny?

Fra : Henrik

Dato : 21-02-05 07:23

[...]

Hej Carsten

Jeg har fyldt/blandet Nitrox gennem min kompressor i et par år.
Har hørt een sige det samme til mig - men endnu ikke oplevet nogen
ændring eller former for slidtage - jeg er dog meget opmærksom på
olien og flashing pga o2.
Du kan se hvilken kompressor jeg bruger på www.scubasserne.dk
Ring evt til Bauer og få en sludder med dem - det gjorde jeg.

Henrik