lidt automatik
Fra : pjl

Dato : 19-02-05 00:12

Hej

Mine webgæster skal udfylde en "form" med 2 felter.
Mail addr: og Navn
efterfølgende sendes til angivne mailaddr: en textstreng. (password)
Jeg ønsker at have kontrol over hvem der er gæster, enten ved selv at
modtage en mail med oplysning om Navn og mailaddr eller indskrevet i logfil
på serveren.
Hvordan programerer jeg denne teknik. ? java, php eller asp. Kan jeg finde
eksempler på nettet?

mvh Per Juul Larsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-02-05 01:03

pjl wrote:

> [...]
> logfil på serveren.
> Hvordan programerer jeg denne teknik. ? java, php eller asp. Kan jeg

Hvorledes sendes rekvisitionen til serveren og derefter svaret til
rekvirenten (javascript, asp eller php)?

Lad os se det script, der bruges.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : pjl

Dato : 19-02-05 10:42

Tak for hurtigt svar..
Min server supporterer asp,php,sql,frontpage

Mit første indlæg har jeg nok ikke formuleret korrekt...
Har endnu ikke kodet fordi jeg er uklar over hvordan opgaven løses.
Brugeren skal som sagt udfylde en form med opl om mailaddr. og Navn. (der
noteres i en logfil,elle database)
Efterfølgende skal serveren automatisk returnere en mail med et forudbestemt
password.

mvh pjl

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-02-05 17:57

pjl wrote:

> Min server supporterer asp,php,sql,frontpage

Da du nu har spurgt her i asp-gruppen, vil det nok ikke være helt forkert at
komme med et asp-svar.

> Brugeren skal som sagt udfylde en form med opl om mailaddr. og Navn.
> (der noteres i en logfil,elle database)
> Efterfølgende skal serveren automatisk returnere en mail med et
> forudbestemt password.

Ja, den fangede jeg første gang, jeg skulle bare lige have klarhed over,
hvilket scriptsprog du benytter, før jeg kunne give et intelligent svar - du
luftede selv tre forskellige muligheder, hvoraf den ene så var benævnt
forkert (ikke java men javascript).

Hvis du indsætter disse kodelinjer lige efter det sted i asp-koden, hvor
adresseringen til modtager (den, der havde bedt om at få tildelt login):

bccmodtager = ("navn@domæne.dk") 'ret til din egen mail-adresse
msg.AddRecipientBCC bccmodtager

.... vil jeg mene, at du får tilsendt en kopi af login-udstedelsen. Koden
bruger jeg selv i nogle jmail-funktioner.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk