| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Beskyttelse af crom Fra : Schlæger | 
  Dato :  18-02-05 18:33 |  
  |   
            Min "nye" XJ900 ('96) har forholdsvis nye forrør. De er hverken anløbne 
 eller på anden måde misfarvede.
 
 Hvad kan jeg behandle dem med for at bevare dem pænest muligt længst 
 muligt ??
 
 Jeg overvejer min sædvanlige gode acryl-lakforsegler (SK2000), MEN ...... 
 forrør bliver jo temmelig varme.
 
 Er der nogle af Jer, der har en rigtig god ide ???
 
 Mch Schlæger (som stadig tror på at det bliver forår)
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Richard (18-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  18-02-05 19:31 |  
  |  
 
            Schlæger wrote:
 > Hvad kan jeg behandle dem med for at bevare dem pænest muligt længst 
 > muligt ??
 1) Gummi bælge - hvis du nænner at skjule de pæne rør   
2) Gaffelbensbeskyttere til at tage stenslag og...
 3) tør dem over efter og før hver tur i lampeolie eller et andet 
 olieholdigt, ikke for surt produkt   
En langtidsholdbar, kemisk konservering af chromdele, der arbejder som 
 disse, findes ikke IMHO   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Grunnet (18-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Grunnet | 
  Dato :  18-02-05 19:41 |  
  |  
 
            Richard  skrev
 i meddelelsen news:cv5c9f$6el$1@abbeden.bunk.cc,:
 > Schlæger wrote:
 >
 >> Hvad kan jeg behandle dem med for at bevare dem pænest muligt længst
 >> muligt ??
 >
 > 1) Gummi bælge - hvis du nænner at skjule de pæne rør   
>
 > 2) Gaffelbensbeskyttere til at tage stenslag og...
 >
 > 3) tør dem over efter og før hver tur i lampeolie eller et andet
 > olieholdigt, ikke for surt produkt   
>
 > En langtidsholdbar, kemisk konservering af chromdele, der arbejder som
 > disse, findes ikke IMHO   
Nu var det FORRØR Schlæger ville beskytte.
 Tror ikke det er godt at komme gummi bælge på dem, da de bliver rimeligt
 varme, og at smørre dem ind i lampeolie før hver tur giver nok en masse røg
 kort efter starten   ))
 -- 
 Hilsen Steen
 GL 500 SilverWing '84
 Web:  http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere men intet om MC)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            [6705] Jesper Sørens~ (18-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~ | 
  Dato :  18-02-05 20:34 |  
  |  
 
            "Grunnet" <steen.grunnet@(slet-dette)mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:421636b3$0$33728$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Nu var det FORRØR Schlæger ville beskytte.
 > Tror ikke det er godt at komme gummi bælge på dem, da de bliver rimeligt
 > varme, og at smørre dem ind i lampeolie før hver tur giver nok en masse 
 > røg
 > kort efter starten   ))
 Ja, jeg undrede mig også over bælgene, men da han nåede til lampeolien så 
 ....
 /J
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Schlæger (18-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Schlæger | 
  Dato :  18-02-05 20:55 |  
  |  
 
            Grunnet wrote:
 > Nu var det FORRØR Schlæger ville beskytte.
 > Tror ikke det er godt at komme gummi bælge på dem, da de bliver rimeligt
 > varme, og at smørre dem ind i lampeolie før hver tur giver nok en masse røg
 > kort efter starten   ))
 Jeg sad også lige og spekulerede over, hvad Richard mon forsøger at lokke 
 mig ud i.....    
Mch Schlæger
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Soren Lindholt (19-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Soren Lindholt | 
  Dato :  19-02-05 10:49 |  
  |   
            
""Schlæger"" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> wrote in message 
 news:cv5h5p$guc$1@abbeden.bunk.cc...
 > Grunnet wrote:
 >
 >> Nu var det FORRØR Schlæger ville beskytte.
 >> Tror ikke det er godt at komme gummi bælge på dem, da de bliver rimeligt
 >> varme, og at smørre dem ind i lampeolie før hver tur giver nok en masse 
 >> røg
 >> kort efter starten   ))
 >
 > Jeg sad også lige og spekulerede over, hvad Richard mon forsøger at lokke 
 > mig ud i.....    
>
 > Mch Schlæger
 Jeg spryer wd40 på forrøret på min racerdynge efter kørsel og evt vask. Det 
 kan ryge lidt i starten men ikke noget der hamler op med en gennemsnits 
 parcelhusbrændeovn med mælekartoner og vinduesrammer...
 Søren 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Schlæger (19-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Schlæger | 
  Dato :  19-02-05 11:41 |  
  |  
 
            Soren Lindholt wrote:
 > Jeg spryer wd40 på forrøret på min racerdynge efter kørsel og evt vask. Det 
 > kan ryge lidt i starten men ikke noget der hamler op med en gennemsnits 
 > parcelhusbrændeovn med mælekartoner og vinduesrammer...
 ... men er det ikke mere for holdbarhedens skyld, end det er for at 
 forrørerne skal stå flotte cromblanke ?? - når nu du snakker om "din 
 racerdynge". Jeg vil da umiddelbart håbe, at min fine gademaskine står 
 flottere en "en racerdynge"    
Mch Schlæger
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Soren Lindholt (19-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Soren Lindholt | 
  Dato :  19-02-05 14:12 |  
  |  
 
            ""Schlæger"" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> wrote in message
 > racerdynge". Jeg vil da umiddelbart håbe, at min fine gademaskine står 
 > flottere en "en racerdynge"    
>
 > Mch Schlæger
 >
 Jo det er det da....og endda en terrænracer
 Men chrombelægningen er jo beskyttelsen af dine forrør, mine har bare lak 
 der er brændt halvvejs af. JEg ku også ha ladet det forchrome, men ville 
 hellere ud og køre... 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Richard (22-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  22-02-05 22:16 |  
  |  
 
            Schlæger wrote:
 >> Nu var det FORRØR Schlæger ville beskytte.
 >> Tror ikke det er godt at komme gummi bælge på dem, da de bliver rimeligt
 >> varme, og at smørre dem ind i lampeolie før hver tur giver nok en 
 >> masse røg kort efter starten   ))
 > 
 > Jeg sad også lige og spekulerede over, hvad Richard mon forsøger at 
 > lokke mig ud i.....    
*lol* ja, jeg læste det jo som for-gaffel-rør   
Men aftørring med en klud vædet i lampeolie el. lign. ikke for surt 
 olieprodukt - når rørene er kolde igen efter turen - holder jeg nu fast 
 i. Tørrer du dem over med en tør klud inden du kører ud igen, får du 
 ingen røgudvikling på den konto   
Som de siger til de kvindelige kunder i parfumeafdelingen: Det virker 
 glimrende, jeg bruger det selv   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Schlæger (23-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Schlæger | 
  Dato :  23-02-05 09:25 |  
  |  
 
            Richard wrote:
 > Som de siger til de kvindelige kunder i parfumeafdelingen: Det virker 
 > glimrende, jeg bruger det selv   
Uhm !! - kvinder som dufter af olie    
Mch Schlæger
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Schlæger (18-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Schlæger | 
  Dato :  18-02-05 20:57 |  
  |  
 
            Richard wrote:
 > 1) Gummi bælge - hvis du nænner at skjule de pæne rør   
> 2) Gaffelbensbeskyttere til at tage stenslag og...
 > 3) tør dem over efter og før hver tur i lampeolie eller et andet 
 > olieholdigt, ikke for surt produkt   
.... jeg var NÆSTEN fristet til at udbryde: "Richard for fanden - din ... 
 padde !!"
 Mch Schlæger   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Richard (22-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  22-02-05 22:19 |  
  |  
 
            Schlæger wrote:
 > ... jeg var NÆSTEN fristet til at udbryde: "Richard for fanden - din ... 
 > padde !!"
 Ha, den var god - den vil jeg nævne for min far - tror ingen i vores 
 familie har hørt den før   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Squish (22-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Squish | 
  Dato :  22-02-05 23:59 |  
  |  
 
            On Tue, 22 Feb 2005 22:19:15 +0100, Richard wrote:
 > Schlæger wrote:
 >
 >> ... jeg var NÆSTEN fristet til at udbryde: "Richard for fanden - din ... 
 >> padde !!"
 > 
 > Ha, den var god - den vil jeg nævne for min far - tror ingen i vores 
 > familie har hørt den før   
*ROFL*
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Harry Teicher (23-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Harry Teicher | 
  Dato :  23-02-05 08:26 |  
  |   
            gertschlagerFJERN@hotmail.com (=?iso-8859-1?Q?Schl=E6ger?=) wrote in message news:<cv58rl$v0i$1@abbeden.bunk.cc>...
 > Min "nye" XJ900 ('96) har forholdsvis nye forrør. De er hverken anløbne 
 > eller på anden måde misfarvede.
 > 
 > Hvad kan jeg behandle dem med for at bevare dem pænest muligt længst 
 > muligt ??
 > 
 > Jeg overvejer min sædvanlige gode acryl-lakforsegler (SK2000), MEN ...... 
 > forrør bliver jo temmelig varme.
 > 
 > Er der nogle af Jer, der har en rigtig god ide ???
 > 
 
 Jeg køre både sommer & vinter....om vinteren pakker jeg mine forrør
 ind i et tyke lag alufolie. Det holder på varmen og beskytter rørene.
 Om sommeren få de en skvat WD40, som blir tørret af efter få minutter.
 Jeg blander også lidt 2T olie i benziner, sådan 0,5% hver 3de
 tankfuld, det efterlader et lag på indersiden af rørene og beskytter
 indenfra.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Richard (23-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  23-02-05 17:10 |  
  |   
            Harry Teicher wrote:
 > Jeg blander også lidt 2T olie i benziner, sådan 0,5% hver 3de
 > tankfuld, det efterlader et lag på indersiden af rørene og beskytter
 > indenfra.
 
 Har du kigget efter i forrørene? - mener du et beskyttende kullag?
 
 --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (23-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  23-02-05 19:29 |  
  |  
 
            Harry Teicher wrote:
 > 
 > 
 > Jeg køre både sommer & vinter, om vinteren ..........
 > blander også lidt 2T olie i benziner, sådan 0,5% hver 3de
 > tankfuld, det efterlader et lag på indersiden af rørene og beskytter
 > indenfra.
 Tro kan flytte bjerge!
 Hvis en totakter kan(!) forbrænde en 3% olietilsætning så udstødningen 
 er ganske tør, vil en firetakter, der ikke har samme "gennemtræk" ud i 
 udstødningen, ikke sænde så meget som en fedtet dråbe ud i udstødningen :-|
 Totaktsolies fornemste egenskab er at den lader sig forbrænde og dét vil 
 med sikkerhed ske fyldest i en firetakter!!
 Eneste positive brug af totagger-olie i firetakts motorer som jeg 
 nogensinde har hørt om, var en race-mekaniker der begrænsede 
 fremskrendent olieforbrug på et 24-timers racer ved at suplere voldsomt 
 med totaktsolie i bensinen. Forekomsten af olie på cylindervæggen på 
 forbrændingssiden af stemplet "gav modtryk" på oversiden af 
 stempelringene så motorolien ikke havde så let spil dén vej   
-- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |