MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ændre drevbogstav
Fra : Martin Helbo

Dato : 18-02-05 18:05

Hej

Jeg har haft nogle forskellige diske til- og frakoblet min maskine, og nu er
der lidt rod i drevbogstaverne.
Hvordan kan jeg ændre dem?

Jeg har prøvet med partition magic, men den vil ikke tillade mig at bruge
det bogstav jeg vil, og det virker heller ikke på dvd drev.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Madsen

Dato : 18-02-05 18:15

Martin Helbo wrote:
> [...]
>
> Jeg har prøvet med partition magic, men den vil ikke tillade mig at
> bruge det bogstav jeg vil, og det virker heller ikke på dvd drev.

Hvilket OS?
--
Madsen

Fra : Martin Helbo

Dato : 18-02-05 19:38

"Madsen" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilket OS?
> --
Win XP Pro DK

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Madsen

Dato : 18-02-05 20:31

Martin Helbo wrote:
> "Madsen" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Win XP Pro DK

Du kan anvende diskhåndteringen til at ændre dine drevbogstaver med, der er
dog et par regler, du kan ikke give et drev et bogstav der allerede bruges,
det kræver at du ændre det først,( når du har lavet en ændring vil det drev
du har ændret have det nye drevbogstav men har ikke frigivet det gamle før
du har genstartet pc'en) så det kræver lidt planlægning og en del
genstarter.
Så god arbejdslyst.
Hvis du ændre det tilbage til de drev betegnelser som der var oprindeligt,
giver det ikke de store problemer.( har for ikke så lang tid siden lavet en
større rokade på min pc som gav lidt problemer da jeg flyttede om på det
sted hvor jeg installerede programmerne fra (ændrede drevbogstav på cd drev
og flytte min download mappe) det gav nogle problemer med at afinstallere
programmer og der var andre programmer der ikke ville køre, det blev dog
rettet ved at gennemgå registreringsdatabasen og ændre de forkerte sti
henvisninger.
Men hvis du er ved at rette det tilbage til hvad det var før,får du rettet
de fejl der er opstået.

--
Madsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-02-05 20:43

Madsen skrev:

> Du kan anvende diskhåndteringen til at ændre dine drevbogstaver med,

Som lettest findes ved:

Start -> Kør -> diskmgmt.msc

Fra : Martin Helbo

Dato : 18-02-05 20:50