Hvordan foregår delvist fradrag i praks
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-02-05 17:41

Hej

Jeg har umiddelbart ikke kunnet finde indlæg i denne gruppe
via google groups som forklarer tilfredsstillende hvordan
delvist fradrag i praksis fungerer.

Konkret handler det om anskaffelse af en telefon der både
bruges privat og i erhvers øje med. Det er ikke abonnement
eller samtale jeg tænker på, men selve købet af den fysiske
telefon. Har told og skat en fast vurdering de kører ud fra?
fx. 50% til hver? eller laves der et skøn eller? Hvis vi nu
antager at det er 50% til hver, hvordan skal det så bogføres?
Jeg formoder at man skal nedskrive ens krav om moms over for
told&skat med 50%. Men hvad med overskud, skat (både i
virksomheden og privat). Hæves min egenindkomst bare med 50%
af telefonens pris? og så skal jeg betale skat af det?

Ud over telefon trænger jeg også til mere ram i min bærbar,
som også bruges både privat og til erhverv. Her har jeg igen
samme spørgsmål som oven over, hvordan påvirker det min skat.

Når ja, det er en enkeltmandsvirksomhed der beskattes efter
virksomhedsskatteordningen.

JonB