Skærme
Fijala 3554
Samsung Syncmaster 913N oplevelser..
Fra : Ronnie

Dato : 18-02-05 12:06

Hej NG

Jeg fik min 913N igår og satte den selvfølgelig til med det samme. Det
så rigtig godt ud i den anbefalede opløsning.

Men under opstart og når screensaver kører (ved sort/mørk skærm) så er
det sådan noget hvidt lys i toppen. Hvis jeg beskriver det billedligt,
så minder det om f.eks gameboy SP hvor belysningen kommer fra en
"lampe" øverst på displayet. Skal det være sådan, eller er det noget jeg
gøre noget ved ??

Mit andet spørgsmål bunder nok i uvidenhed, men jeg et hauppauge 150
tvkort. Når jeg ser tv i et alm vindue ser kanon godt godt, men jeg skal
ikke gøre vinduet ret meget større så blive det "grynet". Fuld skærm gir
kuldegysninger. Kan jeg gøre noget ved det ??

Ellers er det en fed skærm og er glad for den.

Mvh Ronnie

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 18-02-05 12:47

On Fri, 18 Feb 2005 11:06:11 GMT, Ronnie
<newsreader@FJERNmail-online.dk> wrote:

> [...]
>ikke gøre vinduet ret meget større så blive det "grynet". Fuld skærm gir
>kuldegysninger. Kan jeg gøre noget ved det ??

Du har opdaget hvor dårlig opløsning et TV har.

På den lodrette led klarer det 500 linier.

Så VGA med 480x520 passer meget godt. Det er vist ca. 15 år siden vi
brugte det på en PC ! Din skærm har jo 1280x1024, eller med andre ord
passer den til 4 tv-billeder.

mvh

John

Fra : Ronnie

Dato : 18-02-05 12:56

> [...]
>
> Så VGA med 480x520 passer meget godt. Det er vist ca. 15 år siden vi
> brugte det på en PC ! Din skærm har jo 1280x1024, eller med andre ord

Hej John

Tak for dit hurtige svar.

Håbede også at det var svaret. Så nu kan jeg prale med super tv-kort og
super skærm, det ser bare ud aht

Nej jeg forsætter bare med default tv vinduet.

Mvh Ronnie

Fra : Peter Larsen

Dato : 18-02-05 23:11

Hej Ronnie

Jeg har også et tv-kort fra Hauppauge og det virker ganske fint.
På min Dell FP2001 er der ingen problemer med dårligt billede - det er bedre
end mange LCD TV jeg har set i forretningerne.

I programmet WinTV2000 er der en "PREF" knap. Når man trykker på den kommer
der en fane-dialog, hvor fanen "View" indeholder nogle underfaner, herunder
en der hedder "Deinterlace". På den fane kan man vælge mellem "Single field"
og "Two field" i henholdsvis Title og TV mode. Hvis jeg vælger "Single
Field" får jeg et grynet billed, hvorimod "Two Field" er meget bedre.
Prøv at check din indstilling her.

På et tidspunkt skiftede min skærm altid til 800*600 når WinTV gik i
TV-mode, hvis det sker hos dig passer opløsningen ikke så godt til din
skærm. På min skærm gik det fint. Da dens rigtige opløsning er 1600*1200, er
800*600 en kvart skærm, så sker der ingen forringelser. Om det kan give et
grynet billed i din ende ved jeg ikke. Af en eller anden grund bliver min
skærm i 1600*1200 nu - jeg ved ikke hvorfor eller hvad jeg har gjort.....

/Peter

Fra : Ronnie

Dato : 19-02-05 11:01

> [...]
> Om det kan give et grynet billed i din ende ved jeg ikke. Af en eller
> anden grund bliver min skærm i 1600*1200 nu - jeg ved ikke hvorfor

Hej Peter

Tak for det fine svar.

Jeg kører den sidste version af WINTV2K (4.6.22278), men når jeg trykker
på "PREF" og vælger fanen "VIEW" så har jeg kun flg. underfaner "On
screen display" - "Title mode" - "No title mode" og "TV mode". Men ikke
nogen med "Deinterlace" kører du en anden version ?

Min skærm bliver 1280x1024, så det er vel fint nok.

Mvh Ronnie

Fra : Peter Larsen

Dato : 19-02-05 11:41

Hej Ronnie,

Min version er 4.4.22107.0

Den version du har kan jeg ikke se på deres hjemmeside. Mit kort er såmænd
også af ældre dato, jeg mener jeg har haft det i mindst 6-8 år.
Det er et pci-kort og er baseret på chippen BT848 og tuneren FM1216 fra
Philips.

Fra : Ronnie

Dato : 19-02-05 13:27

> [...]
> såmænd også af ældre dato, jeg mener jeg har haft det i mindst 6-8 år.
> Det er et pci-kort og er baseret på chippen BT848 og tuneren FM1216

Hej Peter

Den version af wintv2k jeg kører ligger her:
http://www.hauppauge.com/pages/support/support_pvr150.html

mvh Ronnie

Fra : Peter Larsen

Dato : 20-02-05 22:44

ja ok,

men den version står også under PVR-150 kortet og ikke under de versioner
der er til rådighed for mit kort.
Men det kan da godt være den virker alligevel.

Fra : Aagaard

Dato : 19-02-05 11:43

> [...]
> så minder det om f.eks gameboy SP hvor belysningen kommer fra en
> "lampe" øverst på displayet. Skal det være sådan, eller er det noget jeg

Jeg har 2 stk. 913N på min pc, og det ser ud til at de opfører sig ligesom
din.
Ved sort/mørk pauseskærm slukker skærmen ikke helt, men er vel ca. 95% sort.
Der er også lidt 'baglys' øverst på begge skærme, men ikke noget som jeg
anser for et problem.
Du kan jo slukke skærmen, hvis du ikke skal bruge den, det gør jeg ind i
mellem.
913N er en af de bedste skærme jeg har set, og den super at arbejde med.

--
Aagaard

Fra : Ronnie

Dato : 19-02-05 13:34

"Aagaard" <nomail@nomail.inv> wrote in

> [...]
> i mellem.
> 913N er en af de bedste skærme jeg har set, og den super at arbejde

Hej Aagaard

Tak for svaret.

Jeg syntes heller ikke det er problem. Det er også sjældent jeg arbejder
med pause skærmen kørende

Det var mest for at få bekræftet om det skulle være sådan, eller om det var
fejl jeg skulle bekymre mig over (selvom det tangere hysteri).

Men det fik du lige afkræftet.

Mvh Ronnie