include, form.
Fra : Thomas

Dato : 18-02-05 00:38

Hej

Jeg er ved at lave en side, hvor man kan skifter sprog via en
form.

Index.asp består af 3 include, header.asp, lang.asp, footer.asp.

lang.asp ser har disse koder:

<%
select case request.form("lang")
case "1":
      %><!-- #include file="languages/english/index.inc.asp" --><%
case "2":
      %><!-- #include file="languages/danish/index.inc.asp" --><%
Case Else
%><!-- #include file="languages/english/index.inc.asp" --><%
end select
%>

Min form ser sådan her ud:

<form action="index.asp" method="post"><input type="hidden"
name="lang" value="1"><A href="">English</a><br>
<input type="hidden" name="lang" value="2"><A
href="">Dansk</a></form>

Jeg kan ikke få den til at tage Case "1" eller "2".

Er der en der kan se hvor det er jeg laver fejl 40.

Hilsen Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter [5260]

Dato : 18-02-05 01:01

"Thomas" <thomasNOSPAM@tr-homefree.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> href="">Dansk</a></form>
>
> Jeg kan ikke få den til at tage Case "1" eller "2".
>
> Er der en der kan se hvor det er jeg laver fejl 40.

Et skud fra hoften:
Prøv at fjern apostrofferne fra dine 2 case-sætninger
.....men klokken er jo mange....

Mvh
Peter

Fra : René Løweneck

Dato : 18-02-05 07:25

Hej Thomas !

"Thomas" <thomasNOSPAM@tr-homefree.dk> wrote in message

> Jeg er ved at lave en side, hvor man kan skifter sprog via en
> form..........
> .........Jeg kan ikke få den til at tage Case "1" eller "2".
> Er der en der kan se hvor det er jeg laver fejl 40.

Include sætninger indlæses før variabler tildeles. Derfor kan dit script
ikke virke.

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Casper Bang

Dato : 18-02-05 08:36

> Include sætninger indlæses før variabler tildeles. Derfor kan dit script
> ikke virke.

Ahh, både og - sætningen burde virke, men ikke som ønsket; den "copy/paster"
koden fra de 3 include-sider ind i koden, og bruger casen til at finde ud af
hvilken del der skal afvikles.

Men jeg vil tro at problemet ligger i nogle DIM-sætninger i dine includes,
som brokker sig over hinanden!?
Ellers, beskriv mere præcist hvordan problemet ser ud, og hvad du eventuelt
får som fejlmeddelelse.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-02-05 09:28

Thomas skrev:

> select case request.form("lang")

Brug hellere en variabel - det letter evt. fejlfinding.

Dim lang
lang = Request.Form("lang")

Select Case lang

> case "1":

Jeg vil tro at kolonet skal væk (jeg har i hvert fald ikke set det
brugt før).

> <form action="index.asp" method="post"><input type="hidden"
> name="lang" value="1"><A href="">English</a><br>
> <input type="hidden" name="lang" value="2"><A
> href="">Dansk</a></form>

Her er der noget fundamentalt galt. Hvis du submitter formen får du
begge sprogværdier med. Dine links er ikke noget værd inde i
formen.

Du skal lave formen sådan så man kan vælge enten at submitte lang=1
eller lang=2. Det kan fx gøres ved at lade lang være en
dropdownlist eller to radioknapper.

En anden mulighed er at bruge to submitknapper - begge med navnet
lang og undersøge værdien i form-requestet (det er teksten på
knappen der submittes).

Endelig kan man bruge to adskilte formularer med et skjult lang-
felt i hver.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas

Dato : 18-02-05 13:38

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

Jeg har taget en variabel i brug. tak

> [...]
> formen.
>

> Endelig kan man bruge to adskilte formularer med et skjult lang-

jeg bruger nu to formularer, men det virker ikke?

<form action="index.asp" method="post"">
<input name="lang" type="hidden" value="3">
<input type="button" value="english">
</form>

mvh Thomas

Fra : Roald Mathisen

Dato : 18-02-05 15:26

"Thomas" <thomasNOSPAM@tr-homefree.dk> skrev i melding
> jeg bruger nu to formularer, men det virker ikke?
>
> <form action="index.asp" method="post"">

Du har ett anførselstegn for mye i "post"

> <input name="lang" type="hidden" value="3">
> <input type="button" value="english">

Her må du bruke "submit" i stedet for "button"

Prøv dette:
<form method="post" action="index.asp">
<input type="hidden" name="lang" value="1">
<input type="submit" value="English">
</form>

<form method="post" action="index.asp">
<input type="hidden" name="lang" value="2">
<input type="submit" value="Dansk">
</form>

Hilsen Roald

Fra : Thomas

Dato : 18-02-05 17:27

Hej Roald.

Det var lige det der skulle til, mange tak.

kan jeg lave et link i stedet for en submit knap? og hvordan?

Mvh Thomas

Fra : Roald Mathisen

Dato : 18-02-05 18:16

> kan jeg lave et link i stedet for en submit knap? og hvordan?

Ja, du kan bruke dette:

For å motta verdiene i index.asp bruker du da request.querystring i stedet
for request.form

Roald

Fra : Thomas

Dato : 18-02-05 20:44