Støjdæmpning af Aopen HX45 kabinet
Fra : Esben

Dato : 24-05-01 21:01

Er der nogen der har gode erfaringer med støjdæmpning af dette kabinet? Jeg
tænker på udskiftning af blæser, foring med blymåtter etc. Jeg har allerede
hængt harddisken op i nogen elastiker, og det har givet en stor forbedring,
men der er stadig lang vej. Findes der cpu-blæsere der ikke larmer?

--

Esben

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-05-01 21:03

> Findes der cpu-blæsere der ikke larmer?

Ja, fx NoiseControls.

Se evt. disse links:

www.studiedata.dk
www.webconsult.dk
www.atcomputing.dk

Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Anders Spliid Hansen

Dato : 25-05-01 00:11

On Thu, 24 May 2001 22:01:16 +0200, "Esben" <esben@huleboer.dk> wrote:

> [...]
>hængt harddisken op i nogen elastiker, og det har givet en stor forbedring,
>men der er stadig lang vej. Findes der cpu-blæsere der ikke larmer?

Fyren her har lavet det du tænker på (dog med HQ45):

http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise/

Venlig hilsen
Anders Spliid Hansen

Fra : Anders Rasmussen

Dato : 25-05-01 19:00

Jeg kan ikke anbefale blymåtter, da de også isolerer ret meget, men skift
dine kabinet og psu blæser ud med 1500 rpm papst, og få dig en støjsvag cpu
blæser, samt få fat i et harddisk ophæng.
Det hjælper meget.

Fra : Esben

Dato : 25-05-01 20:27

"Anders Rasmussen" <andersege@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
cpu
> blæser, samt få fat i et harddisk ophæng.

Tak for svarene.

Som sagt har jeg allerede lavet et harddiskophæng. Det med blæserne lyder
fornuftigt, jeg var bare lidt i tvivl om hvor meget forskel det giver.

--

Esben

Fra : Anders Rasmussen

Dato : 26-05-01 00:44

Evt. kan du klæbe små stykker blygummi på midten af kabinetsiderne, så det
bliver tungere og opfanger noget af resonansen

Fra : SoulWalker

Dato : 26-05-01 15:57

tja jeg har isoleret på den måde som i url'erne med de to typer plader. og i
forhold til før så har temperaturen ikke steget. Den har max steget 1 grad
og det gælder både, kabinet, cpu og grafikkort. Jeg troede også at
temperaturen ville stige en del men det har den ikke. spørg mig ikke hvorfor
:)

SoulWalker