Vandblistring
Fra : Katrine Sværke Rasmu~

Dato : 17-02-05 19:29

Hej Aalle,
Nu behøver jeg vist lidt hjælp med min hyp... Eller rettere hans ben.
Han går i en temmelig mudret fold. Det betyder jo også, at hans ben er RET
beskidte og våde. Her på det sidste er der kommet små knopper og nu kan man
hive pelsen af i totter (på knopperne). Det er ikke muk, og det virker ikke
som om det generer ham. Det er bare ikke så pænt. Og så irriterer det mig,
at han har det. Jeg går ud fra, at det er fordi hans ben er våde hele dagen
(ligesom, når vi har hænerne i vand længe... Så ser de også lidt anderledes
ud). Men jeg behøver lidt råd om, hvad jeg kan gøre for at undgå det. Det er
blevet bedre nu hvor det er frost...
Han får ordnet ben hver dag, og der er som sagt ingen sårskorper....
Hjælp.....

Fra : taina

Dato : 19-02-05 19:53

"Katrine Sværke Rasmussen" <katras@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> blevet bedre nu hvor det er frost...
> Han får ordnet ben hver dag, og der er som sagt ingen sårskorper....

Hej Katrine
Det er muk. Det starter nemlig som knopper - sårskorperne kommer først, når
knopperne falder af/ fjernes - så er der nemlig hul i huden, og dem kommer
der sårskorper på. Så du må i gang med mukbehandlingen...

mvh. tina

Fra : Katrine Sværke Rasmu~

Dato : 20-02-05 00:44

Det er ikke muk..
Der er ingen sårskorper eller sår...
Har prøvet med mukbehandlinger. Det havde han nemlig sidste vinter... Og der
var han så generet og var MEGET halt (er lidt en kylling..), og det så
anderledes ud...
Derfor denne forespørgsel herinde...

Katrine

Fra : taina

Dato : 20-02-05 01:02

> [...]
der
> var han så generet og var MEGET halt (er lidt en kylling..), og det så

Det som du beskriver med knopper og hår der faldt af, fik min gamle hoppe
også. Jeg havde set muk før - med sårskorper - og både jeg og andre mente,
at det altså ikke kunne være muk. Da jeg havde dyrlæge i anden anledning,
mente han, at det var muk, jeg fik noget salve, og det hjalp. Derfor det
skråsikre svar
Håber, du så finder ud af, hvad det er.

mvh. tina