kan ikke komme i kontakt med MySQL
Fra : Leonard

Dato : 17-02-05 18:33

Jeg har opdateret min MySQL-installation fra ver 3.23.58 til 4.1.10
Nu kan jeg ikke komme i kontakt med databasen!

Øv, jeg vil meget gerne have noget hjælp til at løse dette problem.
Alle brugere og privileger virker ikke.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Leonard

Dato : 17-02-05 19:11

Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Jeg har opdateret min MySQL-installation fra ver 3.23.58 til 4.1.10
>Nu kan jeg ikke komme i kontakt med databasen!

Da jeg kan se at filerne i /var/lib/mysql ikke er ændrede har jeg
taget en kopi af disse.
Så forsøgte jeg at afinstallere al MySQL, men det vil Synaptic ikke.
Der er stadig noget tilbage af MySQL-server-4...rpm
Men en rpm -e MySQL-server...rpm fortæller at den ikke er installeret.

Det nemme ville jo være hvis jeg bare kunne installere 3.23.58 igen,
indtil jeg finder ud af hvad jeg skal gøre med 4.1.10, men det kan jeg
så ikke få lov til.

Hvordan kommer jeg videre?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 17-02-05 21:51

On Thu, 17 Feb 2005 19:11:28 +0100, Leonard wrote:

> [...]
>
> Det nemme ville jo være hvis jeg bare kunne installere 3.23.58 igen,
> indtil jeg finder ud af hvad jeg skal gøre med 4.1.10, men det kan jeg

Noget siger mig at du ikke har læst den meget fine MySQL dokumentation.

Upgrading from Version 3.23 to 4.0
http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/upgrading-from-3-23.html

Upgrading from Version 4.0 to 4.1
http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/upgrading-from-4-0.html

Din beskrivelse af problemet leder mig bl.a til at tro at du bare har bedt
MySQL 4.1 om at bruge samme data dir som 3.23, fremfor at dumpe alle
databaserne og loade dem igen.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : Leonard

Dato : 17-02-05 22:12

Simon Lyngshede <simon@giraf.spiceweasel.dk> wrote:

>Noget siger mig at du ikke har læst den meget fine MySQL dokumentation.

Du har helt ret, jeg har ikke læst noget som helst.
Det er lykkedes mig at komme tilbage til 3.23.58 og i næste uge vil
jeg læse manualen igennem, og følge denne.

Tak for linksnene dertil.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/