Skærme
Fijala 3554
256 farver?
Fra : Kristian Kjærgaard

Dato : 17-02-05 09:36

Hvis man indstiller skærmen til at vise 256 farver, så går jeg ud fra,
at det er de samme farver på alle skærme(!). Men hvilke farver er det
- evt. link og farvepaletter bliver appricieret.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-02-05 16:26

Kristian Kjærgaard (slet 8Q9TM) wrote:
> Hvis man indstiller skærmen til at vise 256 farver, så går jeg ud fra,
> at det er de samme farver på alle skærme(!). Men hvilke farver er det
> - evt. link og farvepaletter bliver appricieret.

Nej... Den har en palette på 256 farver, men denne tilpasses alt efter
hvad skærmen viser. Hvis du f.eks. ser en hjemmeside med 40 forskellige
nuancer af rød, men ellers ingen andre farver, vil paletten så indeholde
en stor del af disse 40 nuancer, plus selvfølgelig de farver som
windows bruger som standard.

Så når du kører 256 farver, har du stadig mulighed for at se 16 mio.
farver, men kun 256 af dem samtidig