fjerne bootloader ( grub )
Fra : enghavevej

Dato : 16-02-05 19:15

jeg har lige fjernet fedora core 3, og vil gerne af med grub, så jeg
booter direkte i win.XP.
problemet er bare, at jeg her i den nye maskine ikke har floppydrev, så
jeg kan køre fdisk/mbr.
Nogle gode råd ???
Olsen.

Fra : Benny Nissen

Dato : 16-02-05 19:19

enghavevej wrote:
> jeg har lige fjernet fedora core 3, og vil gerne af med grub, så jeg
> booter direkte i win.XP.
> problemet er bare, at jeg her i den nye maskine ikke har floppydrev, så
> jeg kan køre fdisk/mbr.

Tryk F8 under opstarten af WinXP. Så kan du vælge at starte i konsol.
Der kan du svjh bruge fdisk/mbr

--
Benny

Fra : enghavevej

Dato : 16-02-05 19:26

Benny Nissen wrote:

> Tryk F8 under opstarten af WinXP. Så kan du vælge at starte i konsol.
> Der kan du svjh bruge fdisk/mbr

det er nu afprøvet, og nej, fdisk afvises.
Olsen.

Fra : Benny Nissen

Dato : 16-02-05 19:29

enghavevej wrote:

> det er nu afprøvet, og nej, fdisk afvises.
> Olsen.
Er det forresten ikke fordi kommandoen hedder 'bootfox' under XP. Det er
længe siden jeg har rodet med det, så jeg kan ikke helt huske det.
Prøv evt. en 'help' eller ? i kommandoprompten. Det kan måske lede dig
på sporet.

--
Benny

Fra : Benny Nissen

Dato : 16-02-05 19:34

Benny Nissen wrote:

> Er det forresten ikke fordi kommandoen hedder 'bootfox'

bootfix selvfølgelig

--
Benny

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-02-05 19:39

On 2005-02-16, Benny Nissen <news@bennynissen.dk> wrote:

> bootfix selvfølgelig

fixboot

Thomas

Fra : Benny Nissen

Dato : 16-02-05 19:45

Thomas S. Iversen wrote:

> fixboot

Nå! Du har da helt sikkert ret ... det er vist _meget_ længe siden jeg
har rodet med det

--
Benny

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-02-05 20:32

Benny Nissen <news@bennynissen.dk> writes:

> Nå! Du har da helt sikkert ret ... det er vist _meget_ længe siden
> jeg har rodet med det

Der er også en der hedder fixmbr, hvis nu det andet ikke virker.
--
mvh Jes Vestervang @ Debian Sid