pludeselig fejl ud af den blå luft...
Fra : MooreHojer

Dato : 14-02-05 23:44

Jeg har brugt et script til at udsende mails i lang tid uden problemer
og nu begynder det pludeslig at skabe sig. Der er ikke blevet ændret i
scriptet så jeg kan ikke forstå hvor denne pludselige fejl er kommet
fra...

min kode ser sådan her ud:

ConnString
="Driver={MySQL};SERVER=localhost;DATABASE=viborgip_dk;UID=viborgip_dk;PASSWORD=vision"
Set RS = server.CreateObject("ADODB.recordset")
Conn.Open ConnString

strSQL = "SELECT email_1, email_2, email_3 FROM login WHERE " &
Request.Form("omraade") & " = 'Ja'"

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

DO WHILE NOT rs.EOF

strNavn = rs("email_1")
strDom = rs("email_2")
strLand = rs("email_3")

Set objMail = Server.CreateObject( "CDONTS.NewMail" )

objMail.To = strNavn & "@" & strDom & "." & strLand

objMail.From = "simon@viborgip.dk"

objMail.Subject = "Der er lagt en ny fil ud til download i arbejdsgrenen
" & Request.Form("omraade") & " på www.viborgip.dk"

objMail.Body = "Hej " & Request.Form("Fornavn") & "" & vbcrlf & vbcrlf &
"Du modtager denne mail fordi der er blevet lagt en ny fil ud til
download på hjemmesiden www.viborgip.dk. " & vbcrlf & "Filens navn er "
& Request.Form("navn") & " " & vbcrlf & "Den er tilgængelig for
arbejdsgrenen " & Request.Form("omraade") & vbcrlf & vbcrlf & " Hilsen "
& vbcrlf & " Simon Moore Højer " & vbcrlf & " www.viborgip.dk"

objMail.Host = "smtp1.b-one.net"

objMail.Send

Set objMail = Nothing
rs.movenext
loop

og fejlen ser sådan her ud:

Error Type:
CDONTS.NewMail.1 (0x80020009)
The ASP service reported that there are no unused client licenses
available.
/login/omraade.asp, line 61

hvor linie 61 er objMail.Send

--
Moore Hojer

Fra : Torben Brandt

Dato : 15-02-05 01:10

MooreHojer wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Error Type:
> CDONTS.NewMail.1 (0x80020009)
> The ASP service reported that there are no unused client licenses

En hurtig søgning på Google giver bla:
<URL:http://swforum.sun.com/jive/thread.jspa?threadID=45672&tstart=285>

Det virker som om du måske burde kontakte udbyderen og høre om de har rodet med noget...

mvh Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne