Visning af udvalgte entries i tabel...
Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 14-02-05 09:51

Hej!
http://underdawgz.dk/?page=wars har vi en liste over alle de kampe vi har
spillet. Jeg vil gerne lave det sådan at man kan vælge kun at se de kampe,
der er spillet i fx ClanBase.
Jeg forestiller mig noget i stil med
http://underdawgz.dk/?page=wars&tournament=clanbase, men hvordan fikser jeg
det?
Alle kampene står i en tabel i en access-database så det bør ikke være noget
problem at lave udtrækket - jeg ved bare ikke, hvordan man gør det.

På forhånd tak!

/Michael

Fra : Ole B Gyldenlak

Dato : 14-02-05 13:38

Det er noget med:

("SELECT * FROM databasenavn WHERE tournament=" &
Request.QueryString("tournament"))

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 14-02-05 14:50

"Ole B Gyldenlak" <olegyldenlak@yahoo.dk> wrote in message
> Det er noget med:
>

> ("SELECT * FROM databasenavn WHERE tournament=" &
> Request.QueryString("tournament"))

Ja, men det vil vel kræve at jeg laver en ny side for hver af de
'tournaments' jeg vil vise... Kan det ikke gøres smartere?

/Michael

Fra : Ole B. Gyldenlak

Dato : 14-02-05 16:56

Nej, du har bare en side..
http://underdawgz.dk/?page=wars&tournament=clanbase
Som så henter kampene alt efter hvad der står i "querystringen"

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 15-02-05 09:26

> Nej, du har bare en side..
> http://underdawgz.dk/?page=wars&tournament=clanbase
> Som så henter kampene alt efter hvad der står i "querystringen"

OK, så er det mig, der ikke helt forstår... Kan du uddybe det lidt?

/Michael

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 15-02-05 09:37

Som det ser ud lige nu:

Set strConnect3 = Server.CreateObject("adodb.connection")
strConnect3.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" &
Server.MapPath ("databasesti")

Set RsKamp = Server.CreateObject ("Adodb.recordset")
SQLArkiv = "SELECT * FROM kampe ORDER BY kampe.ID DESC"
RsKamp.Open SQLArkiv, StrConnect3
Session.LCID = 1030

/Michael

Fra : Ole B Gyldenlak

Dato : 15-02-05 14:04

Noget i denne stil vil jeg tro.

Set RsKamp = Server.CreateObject ("Adodb.recordset")
SQLArkiv = "SELECT * FROM kampe WHERE tournament=" &

Fra : Ole B Gyldenlak

Dato : 15-02-05 14:23

Så skal du jo selvfølgelig have en tabel i databasen der hedder kampe, hvor
der er en række der hedder tournaments.

Fra : Michael

Dato : 15-02-05 16:08

"Ole B Gyldenlak" <olegyldenlak@yahoo.dk> wrote in message
> Så skal du jo selvfølgelig have en tabel i databasen der hedder kampe,
> hvor der er en række der hedder tournaments.

Det har jeg - jeg prøver og vender tilbage!

Indtil videre takker!

/Michael