Nulstille form efter opdatering
Fra : Ukendt

Dato : 14-02-05 17:30

Hej NG.

Jeg har en formular, hvorfra der bliver opdateret i en mysql database,
bl.a. ved brug af php.

Når en opdatering så er lykkedes fint, så er posten i databasen. Men hvis
jeg så trykker opdater eller F5, så bliver den samme post indsat 1 gang
til.
Er der noget jeg mangler at nulstille efter en endt opdatering.

Mvh. Leif.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-02-05 18:39

Leif wrote:

> [...]
>
> Når en opdatering så er lykkedes fint, så er posten i databasen. Men
> hvis jeg så trykker opdater eller F5, så bliver den samme post indsat

Prøv at spørge i php-gruppen news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

Der har du meget større chance for at få det opklaret. I denne gruppe
diskuteres javascript.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-05 08:32

> Prøv at spørge i php-gruppen
>
> Der har du meget større chance for at få det opklaret. I denne gruppe
> diskuteres javascript.

OK. Men det er bare lidt svært at kategorisere sådant et problem, jeg ved
nemlig ikke om det er i PHP der er noget der hænger, eller om det er i
browserens "cache". Og det formularen er lavet i html og javascript.

Mvh. Leif.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-02-05 16:17

Leif wrote:

> [...]
> ved nemlig ikke om det er i PHP der er noget der hænger, eller om det
> er i browserens "cache". Og det formularen er lavet i html og

Alle operationer i forbindelse med en database på nettet, uanset om det er
Access, MsSql eller MySql, er ubetinget noget serverside.

Javascript kan ikke virke den vej (sende data fra en webside til serveren).
Javascript er noget, der afvikles i browseren, efter at siden er hentet.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk