FF "stjæler" al forbindelse (også fra sig ~
Fra : jonasw

Dato : 14-02-05 22:54

Win2K, FF 1.0 (eng)

Når Firefox har gang i en download eller er ved at hente en tung side kan
ingen andre programmer gå online. FF kan heller ikke selv åbne andre sider
imens. Hvis jeg går ind i en mappe fra Bookmarks (eller Bookmarks Toolbar
Folder) og vælger at åbne alle bookmarks derfra i tabs, kan den nogle gange
godt finde ud af at have flere "hente-tråde" igang, men det går ud over
billeder og andre indlejrede elementer (f.eks. css), som ikke hentes. Så
skal jeg reloade hver enkelt tab.
Dette er muligvis noget med Windows og antallet af åbne forbindelser (mener
at have hørt noget om engang), men det er kun FF, som giver problemer.
Hvorfor mon?

Sidespørgsmål: Nogle gange bliver et billede ikke hentet ind på en
hjemmeside. I IE kan jeg højreklikke og vælge "Vis billede" for at hente
det efterfølgende. I Firefox hentes billedet ind i adressebjælken istedet,
så hele siden forsvinder. Findes der monstro en plugin, der kan loade
billeder, som mangler? Det er specielt relevant set i lyset af første
spørgsmål.

Håber nogen har svar.
Mvh JonasW

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-02-05 23:30

Den 14-02-05 22.54 skrev jonasw følgende:

> Når Firefox har gang i en download eller er ved at hente en tung side kan
> ingen andre programmer gå online.

Lyder meget specielt.

> Dette er muligvis noget med Windows og antallet af åbne forbindelser (mener
> at have hørt noget om engang), men det er kun FF, som giver problemer.

Hvis Firefox var problemet, burde det ikke genere andre forbindelser, så
jeg vil tro, det er en eller anden opsætningsfejl på din computer. Med
hensyn til åbning af flere samtidige forbindelser i Firefox (men det er
nok ikke årsagen til dit problemet), kan du læse, hvordan du gør her:

http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-avancerede.html

> Sidespørgsmål: Nogle gange bliver et billede ikke hentet ind på en
> hjemmeside.

Prøv at genopfriske siden, men du skal nok have rettet dit grundlæggende
problem, og her har jeg desværre ingen løsning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på besværlige hjemmesider med aktive bogmærker