Skærme
Fijala 3554
Test af tre 19" 8ms skærme
Fra : Martin Andersen

Dato : 15-02-05 18:09

Hello!

Hos Tomshardware er der test af
Hyundai L90D+, BenQ FP937s+ og Samsung 913N.
Alle 3 kan købes i Danmark.

http://graphics.tomshardware.com/display/20050215/index.html

Martin.

--
Hvor er ET ?
http://www.al-data.dk/Fermis-paradoks.html

Fra : Nicolai

Dato : 15-02-05 18:37

> http://graphics.tomshardware.com/display/20050215/index.html

Nice link. Læser! (har sidstenævnte)

Danke!

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

http://www.webhostingdanmark.dk - Når "Fri trafik" ikke er nok!

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 16-02-05 10:33

On Tue, 15 Feb 2005 18:08:38 +0100, Martin Andersen
<dsl186191@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hello!
>
>Hos Tomshardware er der test af
>Hyundai L90D+, BenQ FP937s+ og Samsung 913N.
>Alle 3 kan købes i Danmark.
>
>http://graphics.tomshardware.com/display/20050215/index.html

Det er lidt underligt, hvad han skriver:

til spil anbefaler han disse 8 msec skærme

Men til DVD anbefaler han 12 msec skærme fra dette review:

http://www20.graphics.tomshardware.com/display/20050110/index.html

Men der er skærmene fra Philips, BenQ og Nec også med TN display, og
Xerox 795D er med MVA (meget lang responstid på 25 msec).

Mit spørgsmål er bare: hvorledes kan en 12 msec TN skærm være bedre
til DVD end en 8 msec TN skærm ?

Han begrunder det med at synsfeltet er meget snævert med 8 msec
skærmene !!

mvh

John

Klippet fra toms 8msec- review:

The viewing angles are very narrow and video noise is still present.

As with the Hyundai, again, video is not a strong point here. Images
were quite noisy due to sparkling on color masses. And the viewing
angles are extremely poor. You really have to be directly in front of
the monitor to see a good image. Any viewers who are even slightly to
one side will be at a disadvantage.

Screening films, on the other hand, was a disappointing experience.
There was a little video noise here and there, but the biggest
problems were caused by the viewing angles, which were too narrow. If
you watch DVDs with friends, the viewers won't all experience the same
image quality. While this is generally true of most LCD monitors, the
narrow viewing angles are a real drawback on this monitor. A shame.

Fra : Anders Lund

Dato : 16-02-05 11:32

JK (at mail dot dk) wrote:

> Mit spørgsmål er bare: hvorledes kan en 12 msec TN skærm være bedre
> til DVD end en 8 msec TN skærm ?

Du har selv svaret, hvis man følger Toms hardwares mening.

> Han begrunder det med at synsfeltet er meget snævert med 8 msec
> skærmene !!

Jeg synes da at det er meget godt forklaret:

> [...]
> image quality. While this is generally true of most LCD monitors, the
> narrow viewing angles are a real drawback on this monitor. A shame.

Dvs. hvis man er flere som skal se noget på skærmen på én gang, bliver
billedet dårligere, jo længere væk fra center af det du bevæger dig. Har
du ikke set det problem før på fladskærme? Hvis du vil have det
demonstret så smut ned i den nærmes TV forhandler, som har en masse
fladskærme. Kig så på skærmene fra forskellige vinkler og du vil se at
nogen af dem er bedere end andre til at vise billedet.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 16-02-05 12:57

On Wed, 16 Feb 2005 11:32:06 +0100, Anders Lund
<anders@andersonline.dk> wrote:

> [...]
>fladskærme. Kig så på skærmene fra forskellige vinkler og du vil se at
>nogen af dem er bedere end andre til at vise billedet.

Du behøver ikke at forklare mig det. Jeg har bare rejst spørgsmålet og
besvaret det selv.

Jeg synes, at det er interessant, at TN display kan laves så meget
forskelligt, når responstiden er design-parameter.

Så der er grund til at være på vagt ! alt efter hvad man vil have.
Kort responstid (8 msec) eller et fornuftigere kompromis med 12 msec
og et bredere synsfelt.

For mange her i gruppen går efter kort responstid. Udelukkende. Måske
nogle få efter design.

Vi har jo spørgsmålet hver dag. Hvilken skærm til spil.

mvh

John