Spil klassikere
Fra : MVJ

Dato : 16-02-05 14:09

Hej

Jeg søger, helst freeware, spil som Worm Game, Tetris, (Astroids),
Pacman og (Space Invaders) og helst helt orginale altså ikke PacMonster
og alt det andet der nu kan kalde det. Jeg har fundet noget der hed
Arcade Classic som opfyldte dette men problemet var at den indeholdet
hi-scores og det dræber ligesom alt det sjove. Derudover var det snake
og det havde ligesom ikke samme charme som Worm Game. Jeg ønsker self.
at kæmpe med venner om hi-scores ligesom i de gode gamle dage foran en
Windows 3.11 eller C64. Kan virkelig passer at disse klassikere ikke kan
fås mere i en ordenlig udgave. Graffikken må yderst gerne være primitiv
det vil bare gøre nostaligien endnu bedre.

MVH
Vinther

Fra : Mads

Dato : 16-02-05 14:57

On Wed, 16 Feb 2005 14:08:44 +0100, MVJ <mvj@adslhome.nospam.dk>
wrote:

> [...]
>fås mere i en ordenlig udgave. Graffikken må yderst gerne være primitiv
>det vil bare gøre nostaligien endnu bedre.

Med MAME emulatoren kan du spille alle de gamle spil som var så
populære rundt om på grilbarerne for 20 år siden.
Det er endda de originale spil ROM'er man bruger, så grafik og lyd
er helt identisk med originalen.
Så kan du spille både Pacman og Space Invaders igen

http://www.mame.net/

mvh Mads

Fra : FedeDorit

Dato : 16-02-05 16:13

"MVJ" <mvj@adslhome.nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller C64. Kan virkelig passer at disse klassikere ikke kan fås mere i en
> ordenlig udgave. Graffikken må yderst gerne være primitiv det vil bare

C64 Emulator...
http://www.lemon64.com/

Fra : Sune Salminen

Dato : 16-02-05 22:11

MVJ wrote:
> [...]
> passer at disse klassikere ikke kan fås mere i en ordenlig udgave.
> Graffikken må yderst gerne være primitiv det vil bare gøre

Her er lidt mere hjælp til at komme igang med MAME.

Download Mame32: www.classicgaming.com/mame32qa

Start programmet op, læs lidt i help-menuen, Kig på MAME sektionen i
easyemu:
www.mameworld.net/easyemu og den officielle FAQ i 'documentation'
sektionen på www.mame.net

-Sune