Topmejse
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 15-02-05 16:57

Hej fuglevenner -

Jeg mener at have set en topmejse i fedtkuglerne i dag.

Så vidt jeg ved, holder de helst til i tynde skove - og især nåleskove.

Kan min observation overhovedet være rigtig? Det skal siges, at den var
langt væk.

Tak for hjælpen!

- Jensby

Fra : Gert Krabsen

Dato : 15-02-05 17:21

Tue, 15 Feb 2005 16:57:01 +0100, Jan Bang Jensby <jensbyFJERN@lite.dk>
skrev:

> [...]
>
> Så vidt jeg ved, holder de helst til i tynde skove - og især nåleskove.
>
> Kan min observation overhovedet være rigtig? Det skal siges, at den var

Det kan godt tænkes. Vi ser den af og til i fyrretræerne i haven..

mvh

Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 15-02-05 17:35

"Jan Bang Jensby" <jensbyFJERN@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så vidt jeg ved, holder de helst til i tynde skove - og især nåleskove.
>
> Kan min observation overhovedet være rigtig? Det skal siges, at den var

Den holder også til i læbæltet ved skolestien i Ryomgård, fortrinsvist i de
tynde grantræer
Der skal altså ikke meget skov til

Her har jeg fotograferet den i en birk lige ved siden af favorittræet:
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-286

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Thor

Dato : 15-02-05 23:30

> Kan min observation overhovedet være rigtig?

Jeps - hvis du bor i Jylland. Man ser dem ikke på Sjælland.

Venlig hilsen Thomas Riedel

Fra : Aksel.pe

Dato : 17-02-05 14:36

Thor wrote:

> Jeps - hvis du bor i Jylland. Man ser dem ikke på Sjælland.
>
> Venlig hilsen Thomas Riedel

Man ser dem også på Fyn.
Venligst
Aksel

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 17-02-05 15:20

Aksel.pe" <" Aksel.pe skrev:

> Man ser dem også på Fyn.

Der står i min "Fuglebogen" (Gad), at:
Topmejsen forekommer i Jylland og på Fyn, hvor den
er almindelig ynglefugl. (Ikke, som angivet på kortet,
på Sjælland).

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-05 09:40

"Jan Bang Jensby" <jensbyFJERN@lite.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så vidt jeg ved, holder de helst til i tynde skove - og især nåleskove.
>
> Kan min observation overhovedet være rigtig? Det skal siges, at den var

Jeg ser tit topmejsen i haven og ved foderpladsen, hvor den typisk er efter
det foder der ligger på jorden, og ikke det der er i foderautomat eller på
foderbræt.

Den er meget almindelig her i midtjylland ved Silkeborg, og jeg har også
observeret den på gåture i skoven.

mvh
Claus